Gaasibussid jõuavad Pärnusse kevadel

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Järgmisel sügisel vuravad Pärnu tänavatel Hispaanias toodetud hübriidmootoriga bussid.
Järgmisel sügisel vuravad Pärnu tänavatel Hispaanias toodetud hübriidmootoriga bussid. Foto: maanteeamet

Maanteeamet ja ühispakkujad Keil M.A. OÜ ning Man Truck ja Bus AG sõlmisid 3,6 miljoni eurose keskkonnasõbralike busside ostmise lepingu. Pärnu linnaliinide teenindamiseks antakse vähemalt viis bussi, millest esimesed peaksid liinile jõudma kevadel.

Maanteeamet ostab pakkumise teinud firmadelt kümme linnaliinide teenindamiseks konstrueeritud bussi, millest seitse töötab maagaasil või mootorikütuseks sobival biogaasil ja kolm on maagaasi-elektri hübriidajamiga bussid.

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Ingmar Roosi sõnade järgi on Pärnu linnaliinide teenindamiseks kavas kasutusse anda vähemalt viis bussi, millest kolm on maagaasi-elektri hübriidbussid ning kaks maagaasibussid.

Maagaasibusside näol on tegemist Saksa ettevõtte MAN toodetava Lion’s City CNG mudeliga ning hübriidbusside näol Hispaanias toodetud bussiga TATA Hispano Area.

„Bussihankel pöörati tähelepanu busside sobivusele põhjamaade kliimas kasutamiseks ja sõitjate mugavust tagavale lisavarustusele. Suvepealinnale sobivalt on bussid varustatud kliimaseadmega. Samuti on bussides peatustest teavitav infoekraan ja automaatne häälteavituse süsteem,“ kirjeldas Roos Pärnule antavaid busse.

Et bussid tarnitakse maanteeametisse eri ajal, võib maagaasibussid kasutusele võtta järgmise aasta aprillis-mais ja hübriidbussid septembris-oktoobris.

Praegu kasutatakse harilikke maagaasibusse linnaliinide teenindamisel Eestis ainult Tartus. Ostetavate maagaasi-elektri hübriidbussidega samaväärseid busse Eestis siiani kasutusel ei ole.

Roosi sõnade kohaselt kinnitab Tartu linna vedaja, et maagaasibussid on olnud usaldusväärsed ja maagaasi kui kütuse madalamast hinnast tingituna kulusäästlikud.

Võrreldes diislibussidega, eraldub maagaasibusside mootoritest mitu korda vähem õhukvaliteeti mõjutavaid peenosakesi ja vingugaasi. Hübriidbussidel on jõuallikana kombineeritud maagaasi sisepõlemismootor ning elektrigeneraatorist, elektrimootorist ja akumulaatoritest koosnev ajam, mis alandab bussi kütusekulu hariliku maagaasibussiga võrreldes 20-30%.

„Hübriidbusside kasutusele võtmise üks eesmärk on katsetada seda tüüpi sõidukite kasutamise efektiivsust ja kütusesäästlikkust Eesti kliimas ning selle põhjal hinnata, kas edasistel riigihangetel oleks majanduslikult otstarbeks panna veoettevõtetele kohustus hübriidbusse kasutada,“ märkis Roos.

Keskkonnasõbralike busside ostmist rahastatakse Eesti ja Hispaania vahel sõlmitud lubatud heitkogusega kauplemise kokkuleppe alusel laekuvast rahast.

Esimene maagaasitankla valmib Pärnus Pärlimõisa tee ääres tänavu novembri lõpus või detsembri alguses.

Eesti Gaasi surugaasi müügijuhi Valdo Vakeri ütlust mööda kavandatakse uut tanklat ka Narvasse. Järgmiseks aastaks peaks Eesti Gaasi surugaasitanklate võrku kuuluma üle Eesti viis jaama.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles