Amet sõlmis lepingu Rail Balticu ettevõtte loomise uuringu tegemiseks

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee. Foto on illustreeriv.
Raudtee. Foto on illustreeriv. Foto: Ants Liigus

Tehnilise järelevalve amet (TJA) sõlmis lepingu Rail Balticu ühisettevõtte moodustamise uuringu läbiviimiseks advokaadibüroo Tamme Otsmann Ruus Vabamets (TORV) ja selle Läti ja Leedu partneritega.

Läti poolt osaleb ameti teatel uuringu koostamises ühispakkujana advokaadibüroo Triniti ja Leedust advokaadibüroo Triniti LT. Sõlmitud lepingu kogumaksumus on 118 440 eurot.

Kõigis Baltimaades tegutsev advokaadibüroode allianss Triniti, millesse Eestis kuulub TORV, hõlmab nõustamishankesse maksuküsimusi nõustama Deloitte'i, majandus- ja finantsanalüüsiks Keystone Advisorsi, Euroopa Liidu õiguse ja raudteetaristute tariifimetoodika valdkonna nõustamiseks advokaadibüroo Norton Rose'i. Rail Balticu ühenduvust Poola raudteesüsteemiga aitab analüüsida Poola suurim advokaadibüroo Domanski Zakrzewski Palinka, teatas TORV.

Uuringuga analüüsitakse põhilisi planeeritava Rail Balticu 1435millimeetrise rööpmelaiusega trassi majandamise eest vastutava äriühingu asutamisega seotud majanduslikke ja juriidilisi aspekte Eesti, Läti ja Leedu võrdluses ning koostatakse ettevõtte asutamiseks vajalikud dokumendid. Uuringu läbiviimise tähtaeg on 80 päeva, alates lepingu sõlmimisest.

Ameti peadirektor Raigo Uukkivi ütles pressiteates, et valmiva uuringu tulemusena on Eesti, Läti ja Leedu valitsusel võimalik tuleval aastal teha järgnevad otsused Rail Balticu uue rööpmelaiusega raudteeliini majandamise põhimõtete osas.

Uuringu eesmärk on käsitleda ühisettevõtte struktuuri, õiguslikku raamistikku, võimalikku asukohta, rahastamisvõimalusi, samuti välja selgitada optimaalne juhtimisstruktuur. "Koos käimasoleva Rail Balticu maakonnaplaneeringute riigihankega loob uuring konkreetse aluse uue raudteeliini edasiarendamiseks," ütles Uukkivi.

Uuringu lähteülesanne koostati majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi eestvedamisel ning see kätkeb endas Eesti, Läti ja Leedu vastavate ministeeriumide seisukohti. Rail Balticu projekti kaasrahastatakse Euroopa Liidu TEN-T programmist.

Septembris tunnistas riigihangete vaidlustuskomisjon kehtetuks tehnilise järelevalve ameti otsuse, millega amet kuulutas uuringu riigihanke võitjaks advokaadibüroo Lawin ASi ühispakkumise koos Läti ja Leedu advokaadibüroodega.

Hanke vaidlustuse esitas komisjonile advokaadibüroo Tamme Otsmann Ruus Vabamets koos Läti ja Leedu kolleegidega. Komisjon rahuldas vaidlustuse osaliselt, tunnistades kehtetuks eduka pakkumise otsuse, kuid jättis rahuldamata kaebuse osa, millega advokaadibüroo taotles Lawini ning audiitorettevõtte Pricewaterhousecoopers kvalifitseerimise ja nende pakkumiste vastavaks tunnistamise otsuse kehtetuks tunnistamist.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda ütles BNSile, et kuna riigihangete vaidlustuskomisjon ei ole tunnistanud kehtetuks hanke tulemusi tervikuna, jätkab hanke korraldaja pärast vaidlustuskomisjoni otsust sama hankemenetluse ja samade pakkujatega.

Kokku tuli hankele tähtajaks kuus pakkumist, mis kõik hankele kvalifitseeriti: üks pakkumine audiitorettevõttelt Pricewaterhousecoopers ning pakkumised advokaadibüroodelt Tamme Otsmann Ruus Vabamets, Raidla Lejins & Norcous Advokaadibüroo OÜ, Advokaadibüroo Glikman & Partnerid OÜ, Advokaadibüroo Sorainen AS ja Advokaadibüroo Lawin AS.

Viis pakkumist olid ühispakkumised, millesse olid hõlmatud peale konsortsiumi juhtpartneri Läti ja Leedu partnerid. Kuuenda, Soraineni advokaadibüroo pakkumisse oli kaasatud üks audiitorbüroo.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles