Õpetaja suudab lapsed raamatukokku meelitada

Anu Villmann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õpetajad Merike Rahtma (vasakult), Anu Päit, Helvi Põder ja Inga Merisaar ütlesid, et Pärnu keskraamatukogu tunnustus tuli neile ootamatu, aga meeldiva üllatusena.
Õpetajad Merike Rahtma (vasakult), Anu Päit, Helvi Põder ja Inga Merisaar ütlesid, et Pärnu keskraamatukogu tunnustus tuli neile ootamatu, aga meeldiva üllatusena. Foto: Ants Liigus

Pärnu keskraamatukogu tunnustas eile esimest korda neid Pärnu linna õpetajaid, kes oma õpilastega raamatukogust ikka ja jälle läbi astuvad.

Noid koolmeistreid, kellega ühisel nõul ja jõul lapsi raamatute seltsi utsitatud, on keskraamatukogu sõpruskonda kogunenud ajapikku palju.

Sel korral tunnustatavate õpetajatega tuleb ühiseid ettevõtmisi mitme aasta jagu.

Paljude tublide seast soovis raamatukogu pere esile tõsta Merike Rahtmat Pärnu ühisgümnaasiumist, Airi Metspalu ja Helvi Põderit Vanalinna põhikoolist ning Inga Merisaart ja Anu Päiti Kuninga koolist. Igaüks neist sai Pärnu keskraamatukogu direktorilt Heinike Sinijärvelt ühes käepigistusega tänukirja, Rahva Raamatu poe kinkekaardi ja Pärnu PÖFFi priipääsmed.

“Oma kiires õpetaja argipäevas on nad alati leidnud aega vastata raamatukogust tulevatele telefonikõnedele ja meilidele, ise ehk samal ajal lapsi pilguga söögivahetundi või mõnele muule tegevusele organiseerides,” märkis keskraamatukogu lasteosakonna bibliograaf Signe Peeker.

Nimetatud pedagoogide entusiasmist innustust saanud lapsed on osalenud raamatukogu loomingulistel võistlustel, kirjutanud pudelkirju, rahatähti kirjatähtedega võrrelnud, kohtunud lasteosakonnas kirjanikega, löönud kaasa paberimuuseumi ja 1000 nuku valmistamise töötoas, mõõdistanud lugemist, niisama riiulite vahel mõtisklenud, mänginud laua- ja majamänge, uudistanud ameteid ja hobisid.

Loetelu, mida selles majas koolijütsidel ette võtta annab, võiks pikalt jätkata.

“Kui need õpetajad oma lapsed kirjanikuga kohtuma toovad, ei jäta sulesepad pärast raamatukoguhoidjatele kiitmata, kui toredad ja arukad lapsed ometi kohal olid ja mis mõnus õhustik saalis valitses,” sõnas Peeker. Lisades, et raamatukogusõbralike õpetajate lapsed hakkavad sundimatult raamatuid lugema ja raamatukogus käima isegi. “Nad ju teavad, et meil võib peale lugemise mõnusasti aega veeta, mängida, naerda ja lobiseda, ilma et ihkaksid sealjuures riiuleid kummuli joosta,” ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles