Rail Balticu ühisettevõte tuleks teha nii ruttu kui võimalik – see projekt vajab ühist ettevõtet, selle osas tuleb saavutada ühine nägemus ja see käivitada, ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Parts: Rail Balticu ühisettevõte tuleks luua võimalikult kiiresti
"Esialgne uuring on konsultandi poolt lauale pandud. Me praegu töötame seda uuringut läbi ja kujundame Eesti seisukohti," ütles Parts intervjuus BNSile. "Loodan valitsuses seda uuringut lähinädalatel arutada."
Märtsis toimub järjekordne Balti transpordiministrite kohtumine, kus ministri sõnutsi keskendutakse just ühisettevõtte loomisele.
Pooleli on kordushange Rail Balticu eelprojekti koostaja leidmiseks, ministeerium tahab saada paremaid rahalisi pakkumisi. Paralleelselt käib analoogne hange Lätis. "Loodame, et Leedu jõuab varsti järele," lisas minister.
Vastavalt väljakuulutatud hanke tingimustele, loodab ministeerium, et hanke eelprojekt koos planeeringute ja keskkonnamõju hindamisega valmib ikkagi 2015. aasta lõpuks. "Loodetavasti on see tehtav," ütles Parts. "Kogu projekt on selline, et alati võib tekkida ajalisi nihkeid, mida ei maksa kunagi üle dramatiseerida."
"Eks palju sõltub siin Euroopa ühendamise rahastu (CEF) lõplikest mängureeglitest, mis nüüd pärast Euroopa üldkokkuleppeid eri määrustega lukku lüüakse," ütles ta. "Kindlasti saab lähiajal selgemaks, millal Rail Balticu projekt tuleb CEFi esitada – see tekitab ajasurve."