Parts: Rail Balticu ühisettevõte tuleks luua võimalikult kiiresti

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee. Illustreeriv foto.
Raudtee. Illustreeriv foto. Foto: Urmas Luik

Rail Balticu ühisettevõte tuleks teha nii ruttu kui võimalik – see projekt vajab ühist ettevõtet, selle osas tuleb saavutada ühine nägemus ja see käivitada, ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.

"Esialgne uuring on konsultandi poolt lauale pandud. Me praegu töötame seda uuringut läbi ja kujundame Eesti seisukohti," ütles Parts intervjuus BNSile. "Loodan valitsuses seda uuringut lähinädalatel arutada."

Märtsis toimub järjekordne Balti transpordiministrite kohtumine, kus ministri sõnutsi keskendutakse  just ühisettevõtte loomisele.

Pooleli on kordushange Rail Balticu eelprojekti koostaja leidmiseks, ministeerium tahab saada paremaid rahalisi pakkumisi. Paralleelselt käib analoogne hange Lätis. "Loodame, et  Leedu jõuab varsti järele," lisas minister.

Vastavalt väljakuulutatud hanke tingimustele, loodab ministeerium, et hanke eelprojekt koos planeeringute ja keskkonnamõju hindamisega valmib ikkagi 2015. aasta lõpuks. "Loodetavasti on see tehtav," ütles Parts. "Kogu projekt on selline, et alati võib tekkida ajalisi nihkeid, mida ei maksa kunagi üle dramatiseerida."

"Eks palju sõltub siin Euroopa ühendamise rahastu (CEF) lõplikest mängureeglitest, mis nüüd pärast Euroopa üldkokkuleppeid eri määrustega lukku lüüakse," ütles ta. "Kindlasti saab lähiajal selgemaks, millal Rail Balticu projekt tuleb CEFi esitada – see tekitab ajasurve."

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles