Uuritakse õppekeskkonda ja õpetajate töötingimusi

Andris Tammela
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uuringu TALIS eesmärgiks on hankida andmeid õpetajate, õpetamise ja õpetajate rolli kohta õppeprotsessis. Pildil on Tõstamaa kool. Foto on illustratiivne.
Uuringu TALIS eesmärgiks on hankida andmeid õpetajate, õpetamise ja õpetajate rolli kohta õppeprotsessis. Pildil on Tõstamaa kool. Foto on illustratiivne. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Märtsis korraldatakse Eesti koolides rahvusvaheline õpetamise ja õppimise uuring TALIS, milles osaleb Eestist 197 kooli koos 3247 õpetaja ja 197 koolidirektoriga.

TALIS 2013 Eesti koordinaatori Ülle Übiuse teatel on uuringu TALIS eesmärgiks hankida andmeid õpetajate, õpetamise ja õpetajate rolli kohta õppeprotsessis nii riiklikul kui rahvusvahelisel tasandil.

“Eesmärgiks on pakkuda osalevatele riikidele rahvusvaheliselt võrreldavat informatsiooni õpetajate tööjõu ja õpetamistingimuste kohta, kusjuures rõhuasetus on sellel, kuidas need tingimused mõjutavad õpetajate töö pedagoogilist aspekti ja kooli õppekeskkonda,” selgitas Übius.

Tema sõnade kohaselt võimaldab uuringu tulemusel pakutav riikidevaheline võrdlev analüüs identifitseerida sarnaste probleemidega riike ja õppida alternatiivsetest poliitilistest lähenemistest.

Koos Eestiga osaleb uuringus 33 riiki ja Eestis keskendutakse 7.–9. klasside õpetajatele.

Uuringu tulemused avalikustatakse 2014. aasta teises pooles.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles