Intervjuu: Hiidlane teenib kihnlasi

Silvia Paluoja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Toomas Kõmmus, AS Kihnu Veeteede juhataja

Täna alustab oma teist tööpäeva AS Kihnu Veeteede kontoris Pärnu sadamakail Toomas Kõmmus, keda ettevõtte nõukogu eelistas viie kandidaadi hulgast. Parteitu Kõmmus on lõpetanud Tallinna merekooli ja tehnikakõrgkooli, sõitnud kauba- ja reisiparvlaevadel ning saanud merendus- ja juhtimiskogemuse Eesti Merelaevanduse direktorina, Tallink HT Laevateeninduse juhatajana, Eesti Lootsi juhatuse esimehena.

Olete sündinud ja koolis käinud Hiiumaal Kärdlas. Mis ajendas teid tahtma hõivata Kihnu veetee?

Ametipidamine, millest minu teadmised ja oskused peaksid üle käima.

Millega te enda arvates lõite Kihnu Veeteede tegevjuhi kohale pürgides vastaskandidaate?

Olen vestelnud ettevõtte omanikega. See, miks nad mind eelistasid, on ikkagi minu laevandusalane taust, töökogemus mitte ainult meremehena, vaid ka juhina.

Aga tulevikunägemusest on vara rääkida, sest see, mis siin praegu toimub, toimib esmamulje kohaselt väga hästi. Selle taseme säilitamine ja kvalitatiivne edasiviimine on üks ülesanne, aga mitte ainult. Mis puutub sellesse, et Kihnu on kõmuline koht, siis minu põhimõtete järgi katsun hoida endast kaugemal poliitilised ja usulised vaidlused, ajada asju professionaalide tasemel, teha oma tööd nii palju, kui on vaja teha ja meilt tellitakse.

Vahetasite tegevjuhi kohal välja kihnlase Annely Akkermanni. Kas tundsite toda hakkajat naist varem?

Ei, nägin proua Akkermanni esimest korda siis, kui istusin vestlusel, kandideerimaks siia kohale.

Kihnu Veeteede alused, kõigil Kihnu Jõnnu pruutide nimed, peavad ühendust mandri, Kihnu ja Manilaiu ning Vormsi vahel. Kindlasti on teil ülevaade, millega ja kuhu ja kuidas seilatakse?

Olen tutvunud kahe liiniga: Kihnu ja Pärnu ning Kihnu ja Munalaiu vahelisega. Esmapilgul tundub, et laevad on vanuse kohta heas tehnilises korras, mehed tunduvad olevat lojaalsed ja motiveeritud oma ametis ja süsteem toimib. Rahuldavalt, isegi hästi.

Aga Vormsi liin?

See on koduliiniga kõrvuti, küll ma sinnagi satun, sest oma vaba aja asjades viibin Hiiumaal.

Hiidlased ja huumor käivad kokku. Kuidas huumor teid kui ettevõtte juhti aitab?

Huumor on tõe kontsentraat ja juhtimise puhul huumorita ei saa, samamoodi nagu ilma korraliku retoorika ja näitlemisoskuseta. Eks tippjuhil olegi vaja panna enda järel tulevad väed uskuma sellesse, et see, mis ma teile nüüd ütlen, ees teen, on õige. Eelistan isikliku eeskujuga motiveerida töötajaid õiges suunas liikuma.

Mainisite, et süsteem, Kihnu Veeteed, toimib hästi. Aga laevadki pole igavesed.

Selle peale on juba mõeldud, kuigi alused on heas tehnilises korras, ei seisa elu paigal. Läheneda tuleb mitme tahu pealt. Esiteks, laevade vanus saab ükskord nii kaugele, et need tuleb nagunii välja vahetada. Päris varsti peaksid reisiparvlaevad olema uuendatud ja natuke teise kontseptsiooniga kui see, millega need alused on tulnud Kihnu ja Vormsi liinile. Need on ostetud second hand Ahvenamaalt, aga Eestis on ühistranspordiseadus ning Eesti laevaehituse ja lähilaevavedude arenguprogramm.

Teiseks, meresõidureeglid lähevad karmimaks ja ühel heal päeval jõuavad need karmistunud nõuded nende laevadenigi.

Kolmas, tähtsaim: tuleks asuda konstruktiivsesse dialoogi selle liini tellijaga maavalitsusest ja kohalikust omavalitsusest.

Nii et kui Pärnu maavanem Toomas Kivimägi puhkuselt naaseb, lähete, annate talle terekäe?

Kindlasti, see käib mu ameti juurde. Aga mitte ainult maavalitsuse, vaid valdade tasemel tuleks ära kuulata, mida meilt oodatakse, sest laevandusse ei puutu see, et keegi tahab muuta Kihnu reservaadiks ja teine üle arendada. Meie asi on hoida laevad korras ja liin töös.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles