Reet läbis ööpäevaga neljandiku koduteest

Silvia Paluoja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eile keskpäevaks oli AS Kihnu Veeteede reisiparvlaev Reet läbinud 240 meremiili ja jõudnud Skagerraki väina, koduvetesse loodab kapten jõuda pühapäeval.

Millisesse Eesti sadamasse kolmapäeval Bergenist väljunud alus dokki mineku eel pidama jääb, ei osanud kapten Arvo Saare eile öelda. Valik, kas Tallinn või Hiiu- või Saaremaa, oleneb jääoludest ja tuule suunast.

Norra kliimat mõjutab soe Golfi hoovus, sestap suutis Reet läbida esimese ööpäevaga neljandiku koduteest, ees on aga ümmarguselt 750meremiiline raskemaks minev teekond.

“Bergenis õitsesid juba krookused,” ütles AS Kihnu Veeteede juhatuse esimees Annely Akkermann. Tema on nüüd Eesti lipu all sõitval alusel ainus reisija seitsmeliikmelise meeskonna täienduseks.

“Hakkan laevale pileteid müüma ja tahtsin ise kogeda, millised on alusel tingimused ning kuidas see käitub raskemates veeoludes kui Liivi lahel,” seletas Akkermann.

Reedal on avara vaatega reisijatesalong, kohvik ja köögiseadmed ning meeskonna kajutid, rääkis Akkermann.

Esimese reisipäeva merehaigusest oli ta jagu saanud ja mainis, et ilm on tuuletu, aga udune.

AS Kihnu Veeteed ostis Norras 1971. aastal valmistatud ja senini Bergeni väinas Hausi nime all sõitnud reisiparvlaeva 5. märtsil.

“See laev on ideaalne,” kinnitas Saare, kes on paarkümmend aastat merd sõitnud nii kauba- kui kalalaevadel. Enne reisiparvlaeva ostmist käis kapten koos mehaanik Valdo Paluga alusega tutvumas ja proovisõitu tegemas.

Jääklassiga Reeda pardal on 24 auto- ja 168 salongikohta ning selle süvis sobib madalasse Kihnu väina.

Kuulsa kapteni Enn Uuetoa ehk Kihnu Jõnni pruudi Reeda nimega reisiparvlaeva omanikuna tahab AS Kihnu Veeteed osaleda vedaja konkursil liinil Kihnu-Munalaid-Kihnu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles