Kihnlaste reisiparvlaev kinnitas Pärnus otsad

Silvia Paluoja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tänasest peatub kihnlaste reisiparvlaev Reet Pärnu laevaremonditehase kai ääres, kus töömehed sätivad aluse aparelli kohalike olude järgi ja lisavad laevale värvi.

Nädala-paari pärast peaksid aluse liinileminemiseks nõutud paberid korda saama ja veeteede ametnikud taas Reeda pardale astuma. Esimest korda tegid nad seda jaanuari lõpul Norras, kui OÜ Kihnu Veeteed reisiparvlaeva ostu kavandas.

“Mõte oligi selles, et me ei ostaks põrsast kotis,” rääkis Reeda kapten Arvo Saare laupäeval, kui Eesti lipu all sõitev Reet oli kinnitanud otsad Pärnu jõe paremkaldal kai ääres.

“Spetsialistide seisukoht on selline, et see ei ole mitte 30 aastat vana laev, aga märksa noorem - nii hästi on seda hoitud. Võtsime ta nii lahti, kui saime, kuhu andis ligi ronida,” mainis paarkümmend aastat merd sõitnud Saare.

Rohkem aga kui riigile kuulunud aluse väga täpne dokumentatsioon hämmastas Saaret ja meeskonda see, et ostu-müügitehing ei takistanud praamile jätmast voodipesu, köögiseadmeid ja kolme teelusikatki.

Kuulsa kapteni Enn Uuetoa ehk Kihnu Jõnni pruudi järgi Reedaks ristitud reisiparvlaev oli üleeile õhtuks Norrast Bergenist Paldiski ja Kihnu kaudu Pärnu jõudnuna jätnud seljataha 1400 meremiili. Teine kapten Jaanus Jürivete, mehaanik Ivo Alev ja madrus Ralf Köster võisid vabamalt hingata. Eesti veeteede amet ütleb, mitu meest jääb siseliinil Reeda meeskonda, norrakad said alusel hakkama neljakesi.

Päev, millal Reet reisijaid, kaupa ja sõidukeid vedama hakkab, on lahtine. Pärnu maavalitsuse väljakuulutatud riigihanke tingimused liinil Kihnu-Munalaid-Kihnu sobivaima vedaja leidmiseks on vaidlustanud OÜ Airlift Europe. Riigihangete amet arutas vaidlustust 4. aprillil ja tegi järelepärimise veeteede ametile.

“Otsuse tegemisel pole ajalist piirangut,” märkis maavalitsuse nõunik Raivo Kukk.

Varasematel aastatel ei ole kõnealusele liinile vedaja leidmine põhjustanud poleemikat, sest ainus pakkuja on olnud OÜ Kihnu Liin. 1993. aasta suvest opereerib osaühing liinil Kihnu-Munalaid-Kihnu riigile kuuluva ja nullrendiga enda käsutuses reisiparvlaevaga Jõnn.

Mullu mai keskel äriregistrisse kantud Kihnu Veeteede ostetud reisiparvlaeva kohta ütles kapten, et selle laeva parameetrid sobivad koduvetesse.

Tõstamaa vallale kuuluva Munalaiu sadama akvatooriumi korrapärane 3,5 meetri peale süvendatud faarvaatri puhastamine setetest on kavas mais ega olene riigihankekonkursi tulemustest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles