Talve liikluskorraldus erineb suvisest vaid talverehvide nõude poolest

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Naastrehv.
Naastrehv. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

1. detsembrist peavad kõigil sõidukitel olema all talverehvid, rohkem muutusi talvises liikluskorralduses tänavu ei tule.

"Arvestame teeoludega ja sõidame mõistliku kiirusega," lausus maanteeameti nõunik Villu Vane. Tema sõnul ei realiseeru sel aastal veel mõte alandada talvel kogu Eestis suurimat lubatud sõidukiirust 90 kilomeetrilt tunnis 80-le.

Vane jutu järgi on maanteeametis talvise piirkiiruse alandamise üle arutatud. "See pole mõttest kaugemale jõudnud. Ilmselt saab sellest veel väga palju rääkida ja kirjutada, enne kui asi realiseerub," lausus Vane.

Liikluseksperdi ütlust mööda on Eestis palju kruusateid, kus tohib igal ajal sõita 90 kilomeetrit tunnis, teist niisama palju on tolmuvaba kattega kõveraid ja kitsaid teid. "Kas me ikka peame nendel kogu aeg 90ga sõitma, võib-olla on väiksem kiirus ohutum," lausus Vane.

Vane sõnul eeldab talvise kiiruse alandamine liiklusseaduse muutmist. "See oleks laiaulatuslik põhjalik piirang, mida vist peadirektori käskkirjaga pole otstarbekas rakendada ja ilmselt poleks see ka seaduslik," rääkis ta. "Pigem on ikka nii, et peame selle seadusesse kirjutama või välja töötama vastava korra. Suvist kiirust tõstetakse majandusministri määruse alusel. Ma ei tea, kas nii saaks ka talvist kiirust langetada. Võib-olla oleks see võimalik, kui seaduses oleks vastav vihje."

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles