Saksa eksport pinnuks silmas

Aino Siebert
, Das Baltikum-Blatt
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mööda Saksa jõgesid veetakse eksportkaup meresadamatesse. Neckari jõel on Mannheimi juures, kus jõgi suubub Reini, samuti tihe konteinerlaevaliiklus. Reini mööda jõuavad välismaale minevad Saksamaa kaubad Rotterdami sadamasse.
Mööda Saksa jõgesid veetakse eksportkaup meresadamatesse. Neckari jõel on Mannheimi juures, kus jõgi suubub Reini, samuti tihe konteinerlaevaliiklus. Reini mööda jõuavad välismaale minevad Saksamaa kaubad Rotterdami sadamasse. Foto: Aino Siebert

Sakslased on äärmiselt uhked oma majandusliku tugevuse üle, sest tooted “Made in Germany” lähevad maailmaturul hästi peale. Eriliselt hinnatud on sõiduautod, mida toodavad Audi, BMW, Mercedes, Porsche ja Volkswagen.

Kuid just sõidukite müük on Saksamaal viimastel aastatel kuni 20 protsenti langenud ja nii on tootjad otsinud energiliselt uut müügiturgu välismaalt. Saksa turismiklassi autode võistlussari DTM, mis korraldati tänavu esimest korda Moskva Racewayl ning tuleval hooajal toimub Hiinas Guang-zhous ja Hungaroringil Budapestis, aitab omakorda edukalt kaasa uute müügivõimaluste tekkimisele. Võistluse korraldamise läbirääkimised toimuvad juba Ühendriikidega.

Sakslaste ekspordiedu on aga pinnuks silmas teistele riikidele. Kriitikanooli ei saja mitte ainult Brüsselist, vaid ka Washingtonist. Arvustajad rõhutavad, et kui Saksamaa jätkab sellises tempos oma autode ja masinate eksportimist, ohustab ta teiste riikide majanduslikku tasakaalu. Berliini kriitika pole sugugi uus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles