Kaitseministeeriumi, haridus- ja teadusministeeriumi ning Eesti NATO ühingu korraldatud koolinoorte loomevõistluse „NATO mäng" võitjaks kuulutati täna Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi võistkonna koostatud kaardimäng „Natonia“.
NATO mängu loomekonkursi võitis Sütevaka võistkond
Sügisel seoses Eesti NATO-liikmelisuse 10. aastapäeva tähistamisega välja kuulutatud loomevõistluse eesmärk oli luua NATO-teemalisi laua-, kaardi- või digimänge, millega saaksid mängijad proovile panna oma NATO-teemalisi teadmisi. Samuti plaanib kaitseministeerium konkursi võitnud mängu hankida õppevahendina kõikidele riigikaitseõpetust õpetavatele koolidele, teatas ministeeriumi pressiesindaja.
Kokku laekus loomekonkursile 28 võistlustööd kaheteistkümnest riigikaitseõpetust õpetavast koolist: viis digimängu, neli kaardimängu ja 19 lauamängu.
Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi meeskonna Süte koostatud kaardimäng „Natonia“ võitis ülekaalukalt žürii poolehoiu kui seltskondlik ja kaasahaarav mäng, millesse on kaasatud kõik mänguosalised. Peale NATO-alaste teadmiste testimise võimaldab „Natonia“ meelde tuletada teadmisi geograafiastki.
Loomevõistluse žürii esimees Asko Künnap tõstis esile konkursile laekunud mängude head taset. „Žüriis hindasime lisaks konkursi ametlikele nõuetele mängude vastavust NATO aluspõhimõtetele. Selles mõttes paistab konkursi võitnud mängus „Natonia“ selgelt silma see, et mängu võitmiseks on peale teadmiste vaja kavalust ja ühistööd teiste mängijatega,“ ütles Künnap.
Võistluse võitnud meeskonna liikmete Airiin Antsoni, Joanna Juhkami, Julius Koppeli, Juulia Juhkami, Mihkel Tombergi ja juhendaja Joonas Mengeli auhinnaks on reis Brüsselisse NATO peakorterisse ja Polari pulsikellad.
Kaitseminister Sven Mikser ütles täna Tallinna Reaalkoolis võistluse võitjate väljakuulutamisel peetud aktusel, et riigikaitse pole ainult kitsalt kaitseväelaste, ametnike ja diplomaatide pärusmaa. „On oluline, et riigikaitse ja julgeoleku teemadel mõtleksid aktiivselt kaasa nooremad inimesed ja raske on selle kohta leida paremat näidet, kui koolinoorte enda tehtud mäng endavanustele,“ ütles kaitseminister.
Loomekonkursi teise koha võitis Võnnu keskkooli võistkond Lelmo koosseisus Mihkel Sari, Raimo Solba, Alver Palk, Cristella Saar, Liisu Kapsi ja juhendaja Tiit Viileberg ning kolmanda koha Kiili gümnaasiumi võistkond „Teadmiste raudvara“ koosseisus Jörgen Norkroos, Kennet Krüner ja juhendaja Riina Juga.
Teise ja kolmanda koha saavutanud võistkonnad said auhinnaks i-Pad minid ja nende juhendajad e-lugerid.
Samuti andis žürii välja eripreemia strateegilise mõtlemise kategoorias (Tallinna 21. kool), parima kujunduse eest (Tallinna 21. kool), vaimukuse eripreemia (Tallinna kesklinna Vene gümnaasium) ja hariduse eripreemia (Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi võistkond Sütevaka hobused).
Eripreemia saanud võistkonnad said auhinnaks kaitseministeeriumi sümboolikaga kohvitermosed ja taskulambid. Samuti kinkis Eesti NATO ühing seitsmele finaali jõudnud võistkonnale raamatu “Eesti NATO lugu. 1991–2004”.
Loomevõistluse žüriisse kuulusid disainer ja mängude looja Asko Künnap, filmiprodutsent Artur Talvik, ajakirjanikud Evelyn Kaldoja ja Viktoria Ladõnskaja, kaitseministeeriumi asekantsler Sven Sakkov, haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna peaekspert Kersti Kivirüüt ja Eesti NATO ühingu esinaine Krista Mulenok.