Avastusõpe motiveerib noort õpetajat

, Pillerpalli lasteaia nooremõpetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu linna lasteaiaõpetajate avastusõppe ühendus korraldas Port Arturis laste joonistuste näituse.
Pärnu linna lasteaiaõpetajate avastusõppe ühendus korraldas Port Arturis laste joonistuste näituse. Foto: Halliki Tammiste

Kindlasti on paljud lasteaednikud ja üldhariduskoolide õpetajad kuulnud suunatud uurimuslikust õppest ehk avastusõppest, kuid neile, kes sellest veel kuulnud ei ole, oleks paslik nende sõnade tähendus lahti kirjutada.

Avastuslik õppeviis suunab last küsimuste ja juhendamise abil võimalikult iseseisvale teadmiste hankimisele ja arusaamisega õppimisele. Kuna tegu on aktiivõppe metoodikaga, saab laps olla tegevuses aktiivne, ta soovib õhinal õpetaja pakutud õppetegevuses osaleda. Oluline koht on mõistmisel, sest lapse puhul ei piisa vaid kuulamisest, meeldejätmisest ja vastamisest. Mõtestatud teadmised tekivad lastel aga siis, kui nad saavad vaadelda, katsetada, võrrelda ja mõõta. Just seda avastusliku õppetegevuse edendajad edukalt rakendavadki, alates lasteaedadest ja lõpetades põhikoolinoortega.  

Mina kui alles TPSi koolipingist tulnud nooremõpetaja ei olnud sellise metoodikaga tuttav, ent huvi tekkis kohe, kui lasteaia juhtkond Pärnu linna lasteaiaõpetajate avastusõppe ühenduse tegevusest rääkis. Otsustasin kasutada võimalust ja liitusin ühendusega.

Mul puudusid selles valdkonnas kogemused ja ma ei teadnud, mida oodata. Nüüd võin öelda, et tegutsemine õpetajate avastusõppe ühenduses on suurepärane võimalus noorel õpetajal ennast haridusmaastikul proovile panna ja kogemuste kaudu toetada laste uurimuslikku õppimist-käitumist, mis loob eeldused mitmekülgselt arenenud isiksuse kujunemiseks.

Ühendusse kuuluvad loovad ja innovaatilised õpetajad, kelle eesmärk on toetada avastusõppe rakendamist. Selle nimel tegutseb aktiiv pidevalt, korraldades koolitusi, huvireise, kogemuspäevi ja näitusi ning üllitades teemakohaseid väljaandeid. Olles läbinud koolituse "Avastustee rakendamine koolieelses lasteasutuses" ja tegutsedes aktiivis, on minu kogemustepagasisse lisandunud mitu lõbusat projekti, millesse sain oma panuse anda. Üks selline oli sügisel 2013 „Avastustee“ maskoti Avastaja Põrnika "elavdamiseks" mõeldud Pärnu-teemaline lavastusmäng, mille eesmärk oli tutvustada lastele kodulinna Pärnuga seonduvat, avastusõppe teemade mängulist rakendamist ja põrnikaid, kes lapsi selle juures suunavad.

Sain kogemuse võrra rikkamaks näitust korraldadeski. Port Artur 2 kolmandal korrusel võib kuni 29. maini vaadata kümne lasteaia mudilaste pilte teemal "Kuidas ma Avastaja Põrnikaga õpin ja avastan". Näitus annab edasi laste ettekujutuse sellest, milline on Avastaja Põrnikas ja milliseid teadmisi nad avastusõppe kaudu on saanud.  

Kõike eelnevat kokku võttes arvan, et noored õpetajad ei peaks pärast kooli jääma loorberitele puhkama, vaid tuleks haarata kinni võimalustest ennast täiendada ja kasutada seda edaspidise tulemusliku töö hüvanguks.

Avastusõppe ühendus tänab lapsi ja nende juhendajaid kaunite joonistuste eest Avastaja Põrnika näitusel. Näitusel osalesid Mai, Ülejõe ja Pillerpalli lasteaed, Kadri ja Liblika tänava lasteaed, Männipargi, Päikesejänku, Tralli, Raeküla ja Tammsaare lasteaed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles