Jalgratas vajab hooldust

Annika Poldre
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Margo Post näitab, kuidas käib keti õlitamine.
Margo Post näitab, kuidas käib keti õlitamine. Foto: Ants Liigus

“Inimesed lasevad jalgrattal üle kuluda ega käi hoolduses,” nendib Margo Post firmast TeamBike OÜ, mille rattatöökoda on Rääma tänaval. Tema kinnitusel vajab jalgratas hooldust ja reguleerimist nagu autogi.

Eelkõige tullaksegi Posti sõnutsi töökotta hooldamata ja ülekulunud jalgrataste pärast. Kummi paikamist ja vahetamist tuleb samuti sagedasti ette.

Jalgratta hooldamist peab Post tähtsaks. “Jalgratas peab olema kogu aeg puhas,” ütleb ta. Eriti tähtis on hoida rattaketti ja hammasrattaid puhtana. Kui hoolas olla, ei juhtu ketiga pikka aega midagi, ütleb Post. Kett vajab aeg-ajalt õlitamist, kuid õlitama peab puhast ketti. Kui õlitada musta ketti, hakkab see kiiresti kuluma, sest siis tekib nn käiakiviefekt. Õli kulub ühekorraga imevähe, plastpudeli korgitäis oleks juba palju, toob Post võrdluseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles