Kuus nõuannet auto kütusekulu vähendamiseks

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tankimine. Foto on illustreeriv.
Tankimine. Foto on illustreeriv. Foto: Urmas Luik

Soojade ilmade saabumisega tehakse aina pikemaid autosõite maakodudesse, vanavanemate juurde ja randadesse. Goodyeari värske uuring „Rehvibaromeeter 2014“ annab kuus nõuannet, kuidas parandada auto kütusesäästlikkust ja ühtlasi vähendada ka CO2 emissioone.

Enamik neist nõuannetest suurendab ühe paagitäiega sõidetavaid kilomeetreid natuke, kuid mitut nõuannet korraga kasutades võib kilometraaž paraneda märgatavalt.

Vähendage kiirust

Üks lihtsamaid ja tõhusamaid viise kütuse säästmiseks on alandada kiirust. Mida suurem on sõiduki kiirus, seda suurem on kütusekulu. Näiteks suurendab kiiruse tõstmine 40-lt  80 kilomeetrile tunnis kütusekulu peaaegu poole võrra. Samas võivad nii liiga suur kui ka liiga madal sõidukiirus mõlemad põhjustada suuremat kütuse kulumist. Kütusekulu on optimaalne kiirustel 50–70 kilomeetrit tunnis. Jälgige kiirusepiiranguid ja hoidke ühtlast kiirust.

Muutke oma sõidustiili

Kütust säästab ettenägelik ja sujuv sõit. Hea on kiirendada järk-järgult, vahetades käike võimalikult sujuvalt. Agressiivne sõidustiil võib kulutada kuni 20 protsenti rohkem kütust kui ühtlane sõitmine.

Kasutage võimalikult kõrget käiku

Sõidukid on ehitatud käivituma kõige madalama käiguga, kuid teatud kiirusel kõige kõrgema võimaliku käiguga sõitmine võib parandada sõiduki kütusesäästlikkust. Madalate käikudega sõitmine võib suurendada kütusekulu. Kui see on ohutu, lükake alati sisse kõrgem käik.

Eemaldage üleliigne koormus

Mida raskem on sõiduk, seda rohkem energiat selle liigutamiseks kulub, mistõttu lisakaalu vedamine põhjustab suuremat kütusekulu. Iga 50 kilogrammi kohta suureneb kütusekulu 1–2 protsendi võrra. Mõelge hoolikalt, mida te autos vedama peate, ja tõstke ebavajalikud esemed välja.

Hoidke rehvid õige rõhuga

20 protsenti kütusetarbest on tingitud rehvide veeretakistusest. Pooltühjadel rehvidel on suurem veeretakistus, mis nõuab veeremiseks rohkem energiat ja suurendab kütusekulu. Rehvid kaotavad aja jooksul õhku, mistõttu tuleb õhurõhku regulaarselt kontrollida ja veenduda, et rehvid on vastavalt autotootja antud kasutusjuhendile õige rõhuga. Hoides rehvid õige rõhuga, võite säästa kuni 5 protsenti kütust. Õige rõhuga rehvid on ohutumad ja peavad kauem vastu.

Kontrollige rehvidel olevat ELi rehvimärgise klassi

Kergesti veerev rehv (madala veeretakistusega) nõuab vähem kütust, sest hõõrdumisele ja kuumusele kulutatakse vähem energiat. ELi rehvimärgises toodud erinevus A- ja G-klassi vahel võib tähendada kuni 7,5 protsenti väiksemat kütusekulu. Kui panna see tegelikku situatsiooni, siis A-klassi rehvide valimine G-klassi rehvide asemel võib teile säästa iga 1000 kilomeetri kohta enam kui 6 liitrit kütust (põhineb keskmisel kütusekulul 8 liitrit/100 kilomeetri kohta, kütuse hind 1,50 eurot/liiter ja keskmine rehvi läbisõit 35 000 kilomeetrit).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles