Teeremont Pärnu-Jaagupi ja Koonga vahel ajab liiklejad närvi

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riigimaanteel Koonga ja Pärnu-Jaagupi vahel on terve suve kestnud remont, mis läheb hilissügisesse välja. Ligi 17kilomeetrine tee jaguneb kahe firma vahel ja kruuskatte ehitamise maksumus ulatub 2,4 miljoni euroni.
Riigimaanteel Koonga ja Pärnu-Jaagupi vahel on terve suve kestnud remont, mis läheb hilissügisesse välja. Ligi 17kilomeetrine tee jaguneb kahe firma vahel ja kruuskatte ehitamise maksumus ulatub 2,4 miljoni euroni. Foto: Urmas Luik

Kaht vallakeskust, Koongat ja Pärnu-Jaagupit, ühendava kruusatee remont on ajanud turri sealtkaudu tööle ja tagasi sõitvad kohalikud, sest lakkamatud vihmad on tee muutnud kohati püdelaks poriks.

“Uus tee tuleb, see on tore, aga midagi on vaja ette võtta, et rahvas saaks tööl käia. Maainimestel on vanad madalad autod, need lõhub seal päris ära,” rääkis Naartse külast Vahenurme tööl käiv Marju Vajakas. “Sõidan Sõõrike kaudu, see on neljakilomeetrine ring, aga jõuab kiiremini kohale ja autot ei piina ka nii palju kui otse minnes.”

“Pärnu-Jaagupi poolt on tee väga kehv kohe, kui Vahenurmest asfaldi pealt tulla,” nentis kohalik postivedaja Heli Pool.

“Üle päeva tuleb aknaid puhastada, pori lendab kogu aeg,” kostis Kiviränga talu peremees Andres Veerma, kelle kodu jääb Ura bussipeatuse lähedal teekaldasse.

Vallakeskuste vahel

Pärnu-Jaagupi ja Koonga vahele jääva kruusatee remonti on maakonnas oodatud aastaid, kui mitte aastakümneid. Pärnu maakonna teemaplaneeringus “Maakonna sotsiaalne infrastruktuur 2008–2015” on teedevõrgu peatükis nimetatud olulisimate vajaduste hulgas Vahenurme-Koonga 17kilomeetrisele, riigile kuuluvale kruusateele mustkatte ehitamist. Seda vajadust peeti esmatähtsaks siseminister Tarmo Looduse ajal haldusreformi kaarte joonistadeski. Aega on kulunud üle tosina aasta, et vajadus teoks hakkaks saama.

“Tee on laiemaks tehtud, kõvad kraavid ja truubid tehti, bussipeatus viiakse teise koha peale. Kui mustkate peale tuleb, ei tolma tee nagu seni,” seletas Kiviränga talu peremees. Tema jääb oma majapidamisega sellesse poolde, mida remondib Lemminkäinen Eesti AS.

Lemminkäinen ehitab riigimaanteel Koonga ja Parasmaa vahel 7,9 kilomeetri pikkust lõiku, tööd algasid aprillis ja peavad lõppema oktoobriga. Selle ajaga tugevdatakse muldkeha, kaevatakse kraavid, ehitatakse kruuskate. Tolmuvaba katte panemine jääb tulevikku, parimal juhul tulevasse suvesse, kui riigieelarve sellise töö välja kannatab.

Samasugused tööd käivad juulist alates selsamal riigimaanteel Parasmaalt Vahenurmeni 7,35kilomeetrisel lõigul. Peatöötegija on Tallinna Teede AS ja tähtaeg on detsember. Tänavusele teeremondile kogulõigul kulub ümmarguselt 2,4 miljonit eurot.

Riigitee jagamist kahe ehitaja vahel põhjendas maanteeameti Lääne regiooni juhataja Enn Raadik sellega, et esialgses eelarves oli raha Pärnu-Jaagupi – Kalli kilomeetrite 14,750 kuni 22,700 lõigu jaoks ning korraldati riigihange selle lõigu remontimiseks ja parima pakkumuse tegigi Lemminkäinen Eesti AS.

“Hiljem kui regiooni suurematel remondiobjektidel olid riigihanked ehitaja väljaselgitamiseks tehtud ja hanke tulemused osutusid maanteeametile soodsaks, oli võimalik allesjäänud raha eest korraldada järgmiseks lõigu kilomeetrite 7,400 kuni 14,750 remondi hange. Seal osutus edukaks pakkujaks Tallinna Teede AS,” selgitas Raadik kahe ehitaja tegutsemist ühel maanteel.

Põhjalik aluskeha

Pärnumaa Koonga ja Halinga valla elanikele on kõnealuse tee ühekorraga remontimine sisuliselt õnn, kuigi selle nimel tuleb neil hilissügiseni kannatada.

Lemminkäineni remonditaval lõigul Koonga-poolses otsas on välja kaevatud teeservad ja väljakaeve täidetud kruusliivaga, et vanale muldkehale mahuks uus kattekonstruktsioon. Lõiguti on välja kaevatud kogu vana tee muldkeha ja asendatud dreeniva kruusliivaga. Väljaehitatud muldkehale rajatakse konstruktsioon dreenikihist, killustikalusest, purustatud kruusast. Lõiguti on tugevdatud uut konstruktsiooni geotekstiili ja geovõrguga, puhastatud või kaevatud kraave.

Vahenurme-poolses otsas on Tallinna Teede AS toiminud samamoodi, kuid nende lõigul on õgvendatud järske kurve, et uus tee saaks veidigi sirgem.

“Maanteeametini on jõudnud kohalike elanike mured tee sõidetavuse kohta remondi ajal, nende muredega on aktiivselt tegeldud, koos töövõtjatega on tähelepanekutele reageeritud ja olukorda parandatud,” nentis Raadik. Ta lisas, et piirkonda teenindavale bussifirmale on samuti olukorda selgitatud.

Bussid hilinevad

“Bussijuhid on suhteliselt kannatlikud ja sellega harjunud, kuna teeolud on seal olnud rasked kogu aeg,” arvas Hansa Bussiliinide Pärnu regiooni juhataja Margus Maiste.

Maiste jutu järgi on pidevalt rasked teeolud bussidele mõjunud halvasti ja kannatavad reisijadki. Bussid hilinevad Pärnu-Jaagupi – Koonga vahelise lõigu läbimisel sihtpunkti halvimal juhul veerand tundi, osal liinidel minutit viis.

“Busside hilinemine ei ole kaebuste lainet tekitanud, pigem ootavad kohalikud elanikud pikisilmi uue teekatte valmimist, mis peaks olukorra tunduvalt paremaks muutma,” mainis Maiste.

Maanteeameti Lääne regiooni kontorist öeldi, et remondilõikude hoole on üle antud töövõtjale. Nemad peavad tagama kruusateel sellise seisundi taseme, mille järgi on lubatud teekattes roopad ja ebatasasused sügavusega kuni kümme sentimeetrit. Kui ilmad vähegi lubavad, hööveldatakse remonditavad lõigud üle ja sõidetavuse parandamiseks viiakse raskesti läbitavatesse lõikudesse killustikku.

“Maanteeamet palub liiklejatelt vabandust ja mõistvat suhtumist raskete liiklusolude pärast. Kuid loodame, et järgmiseks sügiseks on see tee niisama ilus ja hea nagu mullu valminud Kergu – Pärnu-Jaagupi teelõik, mis on sisuliselt sellesama marsruudi üks osa,” kostis Raadik, arvates, et siis ununevad praegused halvad sõiduolud Koonga ja Pärnu-Jaagupi vahel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles