Haridussilma vaade avardub

Urmas Hännile
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riigieksam on kooli taseme hindamisel näitaja, ent mitte ainus.
Riigieksam on kooli taseme hindamisel näitaja, ent mitte ainus. Foto: Margus Ansu / Postimees

Haridus- ja teadusministeeriumil on kavatsus võimaldada edaspidi koole võrrelda hoopis enamate näitajate põhjal, kui seda on praegu tavaliselt koolide järjestamise aluseks võetavad riigieksamite tulemused.

„Tihti unustatakse, et see lubab teha vaid suhteliselt kitsaid järeldusi ja ainult 10.–12. klassi ehk gümnaasiumiosa kohta,” vahendas haridus- ja teadusministeeriumi üld- ja kutsehariduse asekantsleri Mart Laidmetsa sõnu Argo Kerb, ministeeriumi kommunikatsiooniosakonna juhataja. „Kui jääme kinni ainult riigieksamitesse, saame tulemuseks eksamiks õppimise, mis pole ei kooli ega riigi eesmärk. Meie eesmärk on anda nii koolile kui ka kogukonnale parem ja mitmekesisem pilt koolist ja eriti põhikooli tööst, mis on praegu jäänud põhjendamatult tähelepanu alt kõrvale.”

Kõne all olevates taustaandmetes leiavad Kerbi sõnutsi koha näitajad, mis kirjeldavad piirkonna sotsiaalset tausta ja kooli suurust, tuues välja õpilaste ja õpetajate arvu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles