Uulu Rehv – lämmastik ja maanteesimulaator

Enn Hallik
, sporditoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arvo Tõnismäe soovitab kogemusele toetudes rehvi õhu asemel lämmastikku.
Arvo Tõnismäe soovitab kogemusele toetudes rehvi õhu asemel lämmastikku. Foto: Urmas Luik

Autorehvide õhu asemel lämmastikuga täitmine pole kuigi värske uudis, ometi ei vaevu enamik sohvreid süüvima, mis selles head võib olla. Aga tundub, et ikka on.

Õhk koosneb teatavasti peamiselt hapnikust ja lämmastikust, mida on vastavalt 21 ja 78 protsenti. Selle loodusliku seguga täidetud rehvides paraku rõhk külmema ilmaga langeb, rehvid näivad pooltühjad ja kuluvad rohkem külgedelt. Ja vastupidi: palava ilmaga rõhk tõuseb, rehvid punduvad ja kuluvad rohkem keskelt.

Ka lähevad auto sussid tasapisi tühjemaks. Rehvitootja Bridgestone andmeil kaotavad õhuga täidetud rehvid ühes kuus 0,2 baari rõhku, sest hapniku molekulid suutvat väljuda isegi läbi rehvi külgseina ja mustrisoonte (umbes 75% õhukaost), rehvi ja velje vahelt (15%) ja ventiili ning selle ühenduskoha kaudu (10%).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles