Töövarjupäev oli Vene koolis au sees

, eesti keele õpetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Vene gümnaasium.
Pärnu Vene gümnaasium. Foto: Ants Liigus

Hiljutisel töövarjupäeval osales ligemale 40 Pärnu Vene gümnaasiumi 10.–12. klassi õpilast.

See on seotud ühelt poolt asjaoluga, et juba teist õppeaastat on gümnasistidel võimalus õppida karjääriõpetust valikainena. Käesoleval õppeaastal käivitus Erasmus + projekt „Job Quest in East and West“ Antverpeni kooliga Leonardo Lyceum Cito5. See on strateegilise koostöö projekt, millega edendatakse vastastikuse õppe ja kogemuste vahetamise kaudu noortele eluks vajalikke oskusi ning saadakse kogemusi. Projekt keskendub karjääri temaatikale.

Kohti, kuhu end töövarjuks pakkuda, leidsid noored saidilt www.parnunoored.ee. Rohkelt kasutati isiklikke kontakte ja vähe polnud neidki, kes olid oma vanemate töövarjud. Muu hulgas oldi rongijuhi, siiditrükkali, noatupede valmistaja ja Kaitseliidu instruktori töövarjuks. Kõik töövarjupäeval osalejad täitsid töölehed, mille põhjal saab korraldada arutelusid tundides, toetades sel moel õppeainetevahelist lõimingut. Kasu tõuseb töövarjupäevast projektitööski: veebruarikuise õpilasvahetuse ajal Antverpeni kooliga on kavas Erasmus + projekti konverents, kus kõlab ettekanne töövarjupäeva kogemuste kohta.

Mida õpilased arvavad? Kindlasti süvenes neis arusaam, et tööelu pole kerge. Rõhutati pideva enesetäiendamise vajadust, olenemata ametist. Sügavamalt mõisteti töötaja vastutuse määra eri ametites. Saadi mõtteid oma uurimistöö mitmekesistamiseks. Osa õpilasi märkas pingevabade ametikohtade olemasolu. Oli neidki, kes usuvad kindlalt, et seovad tuleviku oma varjutatava ametiga.

Üheski koolitunnis pole võimalik luua ehtsat töökeskkonda, just see ongi töövarjupäeval kogetu suurim kasutegur.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles