Nelisada kilomeetrit üheteist euroga

PP
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Surugaasiga sõitva auto displei paneb sohvri uskuma, et gaasi kulub vaid 3,7 kilogrammi 100 kilomeetri peale.
Surugaasiga sõitva auto displei paneb sohvri uskuma, et gaasi kulub vaid 3,7 kilogrammi 100 kilomeetri peale. Foto: PP

Jutt olgu lühike või pikk, peaasi et on õpetlik. Sõitsin Škoda Octavia G-TEC CNGga kahe päevaga linnas ja maanteel, sealjuures tiiru Tallinnas 390 kilomeetrit, kulutades selleks 14 kilogrammi surugaasi. Gaasikilo maksab 77,9 senti, seega sai rahakott kergemaks 11 euro võrra. Muidu Škoda Octavia nagu ikka seda marki auto, kui just mõningaid topeltnäidikuid mitte arvestada.

Møller Auto Pärnu juhataja Raido Lembit alustab surugaasiauto teemat tõdemisega, et gaasitoode CNG on Euroopas julgelt kümme aastat ja kui arenenud kusagil, sõltub konkreetse riigi valikust. Kes soosib elektrit, kes gaasi, kes arendab gaasitanklate võrku, kes elektriautode laadimisjaamu.

“Samamoodi on valikute teema autotootjate suund. VW grupi tootevalik on teistest laiem, gaasiga on Up, Golf, Touran, Passat, nii istme- kui kaubiku-Caddy. Ja Škoda Octavia,” räägib Lembit. “Mitu firmat toodab CNG-gaasiga sõitvaid suuri veoautosid, keskkonnasäästlikud bussid ja veoautod on tulevik.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles