Pärnu- ja Raplamaal on alanud Rail Balticuga seotud kontrollmõõdistamised, mistõttu võib kohata metsades ja põldudel geodeete.
Pärnumaal tehakse Rail Balticu tarvis mõõdistustöid
Tööprotsess ei tohiks kohalikke elanikke häirida, kuid töötegijad paluvad siiski inimestelt mõistvat suhtumist, teatasid mõõdistustööde tegijad kommunikatsioonibüroo Hamburg & Partnerid vahendusel.
Iga suurobjekti projekteerimiseks on vaja teha eeltöid. Nii tuleb Rail Balticu projekteerimiseks teha geodeetiline mõõdistus, et kaardistada kogu vaadeldava piirkonna olukord. Mõõdistuste käigus valmib geodeetiline plaan, mis on projekteerimise üks alus.
Mõõdistustöödel fikseeritakse peale maapealse maa-alune olukord, et projekteerimisprotsessi käigus saaks juba valmisehitatud maa-aluste rajatiste ja kommunikatsioonidega arvestada. Põhjalik maastiku ja rajatiste mõõdistus aitab kokku hoida ehitusele kuluvat raha ja säästa keskkonda.
Rail Balticu geodeetilised uuringud koosnevad kahest etapist: lennukilt tehtavast aeromõõdistusest ja maapealsest kontrollmõõdistusest.
Aeromõõdistamine käib õhulennul, selle käigus toimub aeropildistamine ja aeroskaneerimine. Andmete põhjal valmib esialgne geodeetiline alusplaan.
Kuna aeromõõdistamisega ei saa kõiki maapealseid objekte tuvastada, tehakse kontrollmõõdistus maismaal. Kontrollitakse üle lennupilt, näiteks rajatiste materjal, õhuliinid, vajadusel uuritakse truupe ja kraavipõhjasid. Alles selle töö järel valmib lõplik geodeetiline alusplaan, mis on projekteerimise aluseks.
Kõik geodeetilised uurimistööd toimuvad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga kooskõlastatult.
Tööd on Pärnu- ja Raplamaal juba alanud ning kestavad eeldatavalt 2015. aasta märtsikuuni.