Pärnus pääses liikuma sõitjaid täis juhita buss

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu kesklinnas pääses liikuma juhita jäänud linnaliinibuss.
Pärnu kesklinnas pääses liikuma juhita jäänud linnaliinibuss. Foto: Kuvatõmmis

Pärnu bussijaama juures pääses reede pärastlõunal liikuma sõitjaid täis linnabuss, mille juht oli sõidukist väljunud, et sulgeda kinni kiilunud uks. Sotsiaalvõrgustikus Facebook saab intsidendist videot vaadata.

GoBusi Pärnu tehnikadirektori Aivar Rea sõnutsi oli bussil juhi seletuse kohaselt kiilunud kinni tagumine uks, mida ta läbi salongi sulgema läks. „Bussijaama peatuses on asfalt ühes kohas vajunud ja madalama bussi uksed võivad kõnnitee ääre taha jääda. Nii reedel juhtuski ja bussijuht läks ust sulgema,“ seletas bussifirma tehnikadirektor.

Rea sõnutsi on automaatkäigukastiga bussid ehitatud nii, et uste avanedes hakkab tööle elektroonne seisupidur, mille vabastab uste sulgumine. Et bussi uksed sulgusid, vajus reedeses intsidendis elektriline käsipidur pealt ja buss pääses juhita liikuma.

„Bussijuht väljus, lükkas väljast mitu korda uksi kinni. Asi lõppes sellega, et kõik uksed sulgusid ja buss hakkas sõitma ilma juhita. Bussijuht jooksis bussi kõrval ja kukkus tee ääres lumehange. Ta oleks võinud sattuda bussi rataste alla, aga õnneks jõudis püsti tõusta,“ kirjeldas intsidenti näinud sotsiaalvõrgustiku kasutaja.

Bussi aitas peatada üks sõitjaist, kes suutis pidurit vajutada ja juhile ukse avada.

Kui palju inimesi intsidendi ajal bussis oli, ei osanud Rea öelda.

„See oli tõsine ohiusreeglite rikkumine,“ märkis Rea, kelle sõnutsi oleks bussijuht pidanud peale elektroonse seisupidur rakendama mehaanilist käsipidurit.

Rea jutu järgi tuli hooletult käitunud bussijuhil kirjutada seletuskiri. Temale ja teistelegi juhtidele tehti pärast intsidenti ohutusinstruktaaž, et selliseid olukordi edaspidi vältida.

Bussifirma tehnikadirektori väitel antakse igale bussijuhile individuaalset ohutustehnikakoolitust korra aastas.

Rea sõnutsi pole ta kuulnud, et Pärnus varem mõni buss juhita liikuma pääsenuks.

Videot reedesest intsidendist saab vaadata SIIT.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles