Galerii: ühisgümnaasium võõrustas külalisi Itaaliast, Küproselt, Poolast ja Türgist

, ühisgümnaasiumi arendusjuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pärnu ühisgümnaasiumi külastasid Erasmus+ projekti „Equal Opportunity of Learning Skills Increasing the Level of Employability“ raames 20 õpilast ja 10 õpetajat Itaaliast, Küproselt, Poolast ja Türgist.

Kuna antud projekti üheks peamiseks teemaks on karjäärikoordineerimine, siis keskendutakse igal projektikohtumisel erinevate ametite ning ametiasutuste tutvustamisele. Eestis uuriti lähemalt viit ametiasutust või ametit.

Esmalt toimus Pärnumaa kutsehariduskeskuse külastus, kus tutvuti erinevate õppimisvõimalustega ning saadi aimu, kuidas õpivad ja praktiseerivad näiteks automehaanika, kondiitri-, juuksuri- ja paljude teiste erialade õpilased. Kutsehariduskeskuse ülihead tingimused ning laiad valikuvõimalused jätsid kõikidele positiivse mulje, ning võimalik, et antud külastusest sünnib isegi uus koostööprojekt – nimelt on Küprose koolil samuti sarnaste erialadega kutseõppeosa ning nad olid vägagi huvitatud koostööst ka kutseõppe alal.

Pärnus külastati veel ka Pärnu muuseumi, kus lisaks ajaloole said õpilased teada, milliste ametite esindajad üldse ühes muuseumis töötavad, milline näeb välja nende argipäev ning milles täpsemalt nende töö seisneb; ja Endla teatrit, mis oli väga põnevaks kogemuseks ka ühisgümnaasiumi enda õpilastele, kuna esimest korda oli neil võimalus pääseda lava taha, kiigata näitlejate garderoobi, vaadata grimmituba, rekvisiitide ning butafooria ladu.

Lisaks Pärnule toimusid projektitegevused ka Tallinnas, kus külastati riigikogu ja saadi aimu parlamendiliikme tööst, ning ka lennusadamat, kus toimus väga hariv ja ülimalt põnev interaktiivne haridusprogramm „Allveearheoloogid“, mis osutus nii meie kui välisõpilaste lemmiktegevuseks projektis.

Lisaks karjääriõppele pöörati projektikohtumisel tähelepanu ka kultuuriteadlikkusele. Kohe esimesel õhtul korraldati kultuurideõhtu, kus iga riik sai võimaluse tutvustada oma kodukanti, oma kultuuri, õpetada teistele selgeks mõne tantsu või laulu ning pakkuda endale omaseid suupisteid ja maiustusi.

Eesti õpilased viisid väliskülalistele läbi ka eesti keele tunni, kus õpetati selgeks olulisemad viisakusväljendid. Peale selle said külalised tutvuda Eesti taluelu ning selle eripäradega C.R. Jakobsoni talumuuseumis Kurgjal. Külastus lõppes eestipärase einega, kuhu kuulusid karask ja mulgipuder, mis üllataval kombel maitsesid päris paljudele külalistele.

Projekti kõige huvitavamaks nüansiks oli kindlasti see, et välisõpilased majutati peredesse ja nii said paarkümmend Pärnu peret kogeda ligi nädal aega kooselu teise kultuuri kandjatega. See pakkus rohkelt väljakutseid, avastamisrõõmu, üllatusi, esmakordseid kogemusi ning soojade sõprussuhete tärkamist.

Väljakutseid tekitas osade välisõpilaste madalam keeletase, mistõttu pered pidid kasutusele võtma ka kehakeele, et igapäevaste toimingutega hakkama saada. Üllatusi tõi paljude välisõpilaste soojus ja siirus ning kohtumise lõppedes nenditud teadmine, et kuue päevaga on võimalik nii lähedaseks saada, et lahkumisel valavad lisaks õpilastele pisaraid ka emad ja vanaemad ning väikevennad.

Avastamisrõõmu ja esmakordseid kogemusi said kogeda mõlemad osapooled – nii majutajad kui ka nende külalised – näiteks said türklasi majutanud pered elus esimest korda maitsta päris õiget ja õigesti valmistatud türgi kohvi, külalised aga said esmakordse kogemuse sauna, kamavahu ja üllatuslikult ka meie jaoks tavaliste ülepannikookidega maasikamoosiga.

Antud projekti raames toimub veel kolm õpilasgruppide vahetust. Juba mais sõidavad kuus ühisgümnaasiumi õpilast Itaaliasse, kus tutvutakse juba uute ametitega ning kohtutakse taas „vanade“ itaallastest sõpradega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles