Karel Tölp: Via Baltica vajab rekonstrueerimist

Karel Tölp
, Tahkuranna vallavanem
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karel Tölp.
Karel Tölp. Foto: PP

Pärnumaa ulatuses kehtestas maavanem Via Baltica teemaplaneeringu ligemale 2,5 aastat tagasi. Planeeringu koostamisel räägiti, et teeme ruttu ära ja saame ehk rahastuse järgmisest riigimaanteede teehoiukavast 2014–2020. Tegelikkuses nii ei läinud, isegi maantee projekteerimine sel perioodil pole kindel. Peamine põhjus on väidetavalt rahapuudus.

Oleme panustanud suuri summasid Tallinna-Tartu maantee ehitusse, Mäo ristmikku avamas käinud toonane majandus- ja kommunikatsiooniminister leidis isegi, et rahalist ressurssi tuleks edaspidi efektiivsemalt kasutada.

Poliitikud ja ajakirjandus räägivad kogu aeg Tartu maantee neljarealiseks ehitamise vajadusest, seda mainitakse uueski koalitsioonileppes. Ometi, kui võrrelda Tartu maantee ja Via Baltica liikluskoormust, on Via Baltical liikluskoormus pigem suurem. Veoautosid on Via Baltical palju rohkem, loenduse alusel on Via Baltical ja Tallinna-Tartu maanteel nende liikluskoormuse vahe umbes kaks korda. Via Baltica arendamiseks tahe sisuliselt puudub, isegi lahendusi ei püüta eriti otsida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles