Esimese ristluslaeva Pärnusse tulek lükkub aasta võrra edasi

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kruiisilaev Tallinna sadamas. Foto on illustreeriv.
Kruiisilaev Tallinna sadamas. Foto on illustreeriv. Foto: Tairo Lutter / Postimees

AS Pärnu Sadam plaanis esimese ristluslaeva vastu võtta järgmise aasta suvel, kuid see eeldanuks võimalust kasutada kruiisiäriks sobimatuks osutunud Jannseni kaid; Kesklinna kai valmimine lükkab aga esimese laeva tuleku aasta võrra edasi.

Algul oli lootus tuua esimene laev Pärnusse juba 2016. aasta suvel, ütles AS Pärnu Sadama nõukogu liige Kaspar Kokk. "Meil oli arusaamine, et võib-olla annab Jannseni kai äärde kruiisilaevu tuua, aga mida rohkem kruiisiäriga tegelda, seda selgemaks saab, et tegelikult on Pärnus ainus reaalne võimalus kruiisiäri toimimiseks ja selleks, et tegu ei oleks lühiajalise projekti, vaid kasvava trendiga, ainult laitmatud tingimused," lisas Kokk.

"See tundub Pärnus puhul kummaline, aga turistide viimine kesklinnast eemale üle jõe, kust bussisõit kesklinna võtab viis minutit, kruiisiäris juba enam ei tööta," märkis Kokk.

Koka sõnutsi tuleb seega oodata Kesklinna kai valmimist ja see lükkab esimese laeva tuleku aasta võrra edasi. "Kui me tahame 2017. aastal saada laevasid, siis tegelikkuses on tänavu sügis see aeg, kui peaks kokkuleppeid tegema," lisas Kokk.

Nõukogu liikme väitel loodetakse Kesklinna kai ehituseni jõuda juba juunis ja jõe süvendamine peaks algama 15. juulil. "Kui meil on sügisel näha, et ehitus ja süvendamine käib, on kõik järgmiseks suveks ehk aasta enne esimese laeva tulekut valmis ja kruiisifirmade omanikud saavad tulla vaatama, et kõik tingimused on loodud," rääkis Kokk.

Kokkuleppeid firmadega tuleb sõlmida juba sügisel, sest kevadel oleks Koka kinnitusel juba hilja. "Rütm käib ikkagi poolteist-kaks aastat ette," nentis ta.

Koka teatel peab sadam läbirääkimisi viie-kuue ristlusfirmaga. "Praegu on viis-kuus väiksemat firmat, mis tunnevad huvi. Väiksemat seetõttu, et nemad püüavad millegagi eristuda ja uusi sihtkohti intensiivsemalt leida," selgitas Kokk. "Praegu oleme nendega kontaktis ja nemadki on kai ehituse ootel. See on ilmselgelt üks eeldusi, et minna läbirääkimistes juba väga konkreetseks."

AS Pärnu Sadam kavandab Kesklinna kai rekonstrueerimist ja loodab ehitustöödega alustada juunis, eesmärk on luua tingimused ristluslaevade vastuvõtmiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles