Sauga kooli õpilased käisid külas Hispaania eakaaslastel

, Sauga põhikooli 9. klassi õpilane
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sauga kooli õpilased Peeter ja Tarvo Hispaanias.
Sauga kooli õpilased Peeter ja Tarvo Hispaanias. Foto: Erakogu

Sel kevadel käis Sauga kooli seitsmeliikmeline esindus külas Comeniuse projekti sõpruskoolil Hispaanias Ampollas. Õpilasi oli reisil kaasas neli, mina teiste seas.

Mulle pakkus reisil kõige suuremat naudingut sealne ilm. Eestis olid temperatuur nullilähedane, kuid Hispaanias küündis see tihti üle 20 kraadi. Päike säras ja tuul oli soe.

Reisi esimestel päevadel olime Barcelonas. See linn on võrratu. Tänavad on tulvil rohelust ja inimesed sõbralikud. Käisime koos teiste projektiriikidega linnas ringkäikudel. Jalutasime vanalinnas, uudistasime arhitektuurimälestisi ja käisime mitmes katedraalis.

Nendest võimsam on vaieldamatult Sagrada Familia. Meiegi reisiseltskonnal oli võimalus selles katedraalis käia. Sees avanesid vapustavalt ilusad vaated. Päike paistis läbi vitraažide ja lõi huvitavaid värvikombinatsioone. Seda hoonet on ehitatud juba sajandeid ja tööd jagub järgnevatele põlvedelegi. Suurejooneline ja rohkete detailidega kaunistatud kadetraal on ühtlasi Barcelona tuntuim sümbol.

Playa del ‘Ampollas viidi meid sealsele Delta alale. Kõige suuremat imestust pakkus, et seal annba kasvatada riisi – siis, kui jõesuue on üle ujutanud. Saime restoranis maitsta kohalikust toorainest valmistatud roogi. Eriti maitsvaks osutusid merekarbid. Samas kohas viidi meid linnuvaatlusretkele. Nägin esimest korda flamingosid. Ühtlasi sain rohkem teadmisi sealse elustiku kohta.

Algul tundus, et teiste koolide õpilastega oli raske suhelda. Nad hoidsid omaette ega osalenud nii aktiivselt ühistegevuses. Mõnigi õpilane oli üpris noor ega osanud hästi inglise keelt. Sellest hoolimata püüdsime nendega oma muljeid vahetada. Soojemad sidemed tekkisid alles viimase ühise õhtusöögi ajal, kui õpilased olid pandud istuma sama laua taha. Saime türklastega hästi jutule ja meil oli koos väga lõbus.

Kui jõudsime Playa del ‘Ampollasse, kus asus võõrustajakool, ootasid sealsed õpilased meid juba suure huviga. Nende inglise keele oskus oli veel nõrgem, kuid sellegipoolest saime omavahel tuttavaks. Õppisime neilt mõne hispaaniakeelse sõnagi. Õpilased saatsid meid igal sammul ja ootasid õhtuti meid hotelli ees. Koolikülastuse päeval olime mina ja teine heledapäine Eesti poiss Tarvo vaieldamatult kõige huvitavamad objektid.

Võõrkeelte tundmine on oluline ja selle reisi puhul sai selgeks, et on hea osata muidki keeli peale inglise keele. Üldiselt on nii, et sa võid küll osata ühte keelt väga hästi, kuid sellest pole alati kasu, kui suhtluskaaslane seda keelt nii hästi või üldsegi ei kõnele. Seega tuleb kasuks, kui enne reisi on veidi kohalikku keelt suus. Kui mul oleks võimalus ja pisut rohkem aega, huvitaks mind hispaania keele õppimine, sest arvatavasti kavatsen sinna riiki tulevikus veel minna.

See reis oli kindlasti üks meeldejäävamaid. Mulle meeldis Hispaanias väga. Hispaania õhkkond tundub pingevaba ja inimesed naudivad elu. Ühtlasi sain palju innustust ja inspiratsiooni. Kirjutasin reisil olles mitu luuletust ja sain hulga häid mõtteid.

Reisimine on suurepärane vaheldus argirutiinile. See avardab maailmapilti ja paneb ümber hindama väärtusi, mis on muidu väga kinnistunud. Hea on astuda mugavustsoonist välja, sest vaid nii saab aru, et elus on veel palju avastada. Eriti just õppereiside puhul on üks eesmärke kohtuda ja suhelda teistega. Minule oli see esimene sellelaadne kogemus ja kindlasti erines see sõit tavalisest puhkusereisist.

Meie seal veedetud aeg oli lühike ja päriselt kohaneda ei jõudnud. Maigu sai suhu ja loomulikult, kui kunagi tekib taas võimalus osaleda sellisel õppereisil, ei jäta ma seda kasutamata.

Reisida võib kõikjale, enne tasub vaid uurida sihtkoha tausta ja kombestikku, et reisil ebameeldivustunnet vältida. Olen Euroopas palju rännanud, kuid ikka veel leian uusi ja huvitavaid paiku. Kui mul oleks valida, soovin tulevikus külastada Saksa- või Prantsusmaad.