Lapsed lasid fantaasial lennata

, õpetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuninga kooli 2.c klassi projektipäeval esitlesid lapsed, mida nad uurisid, katsetasid või meisterdasid.
Kuninga kooli 2.c klassi projektipäeval esitlesid lapsed, mida nad uurisid, katsetasid või meisterdasid. Foto: Erakogu

Pärnu Kuninga tänava põhikooli 2.c klassis sai poiste algatusel ette võetud projektide tegemine. See tähendab, et iga õpilane uuris, katsetas või meisterdas midagi. Maikuu lõpus tutvustasid kõik oma tegemisi klassikaaslastele. Uudistama olid palutud ka vanemad, sest nemadki olid panustanud laste projektidesse.

Milliseid projekte siis lapsed ette võtsid? Uuriti sipelgaid, haisid, tiigreid ja Berni Alpi karjakoera. Kasvatati tšillipipart, tomateid, herneid, päevalilli. Valmis üks muinasjuturaamat ja alguse sai üks luulekogu.

Väga palju elevust tekitas harjarobot, mis liikus papist meisterdatud rajal. Selle valmistaja osaleb kunagi kindlasti saates „Rakett 69“.

Käsitööprojektide tulemusena valmis kirevate värvidega klaasisulatuspilt, imearmsad keraamilised majad-küünlaalused, vilditud prossid ja võluvad pärliloomad. Suurepärase puutöö näitena esitleti kodumaja maketti.

Lemmikteemaks olid katsed. Klassile tutvustati põrkavat muna ja tantsivaid rosinaid. Klassiruumi toodi purskav vulkaan, vahutavad ookeanilained ja salapärane laavalamp. Palju põnevat katsetamist pakkusid projektiõhtul õli, äädikas ja vesi.

Lood, mida lapsed oma projekte tutvustades rääkisid, olid samuti kaasahaaravad. Projektidega olid seotud kõik pereliikmed. Vennad aitasid seemneid külvata ja aerosoolvärviga värvida, isad tõid poest vajalikud vahendid ja joonistasid kavandid, emad filmisid ja assisteerisid katsete tegemisel, kiisud mängisid pärlitega ja tekitasid sellega paraja segaduse.  

Mida kasulikku projektitegemine õpetas? Kindlasti oli tore koos perega toimetada. Ja usun, et lapsed said positiivse esinemiskogemuse.

Kas me sellist ettevõtmist kordame? Ei tea. Aga tean, et mõnel lapsel on juba uus idee järgmise projekti jaoks olemas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles