Kohus võttis liiklusrikkujalt tsikli ja saatis ta 15 päevaks arestimajja

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu maakohus.
Pärnu maakohus. Foto: Urmas Luik

Kohus karistas poole kuu jooksul politseile kahel korral rikkumistega vahele jäänud 20aastast meest 15 päeva arestiga ja konfiskeeris temalt sõiduvahendi.

20. mail veidi pärast südaööd kontrollisid politseinikud Vändra vallas Pärnu-Rakvere-Sõmeru maanteel sõiduautot Isuzu, mille roolis olnud 20aastasel Keijol tuvastati joobetunnused. Juhi suhtes alustati väärteomenetlust paragrahvi järgi, mis käsitleb mootorsõiduki juhtimist lubatud alkoholi piirmäära ületades.

Veidi vähem kui kahe nädala pärast, 2. juunil kella 11 paiku märkasid politseinikud Vändra alevis Pärnu-Viljandi maanteel kahtlaste sõidumaneeridega mootorratturit. Politseinikud andsid peatumismärguande, kuid juht eiras seda.  Hiljem selgus peatumata jätmise põhjus. Mootorratast juhtis Keijo, kellel selleks õigust pole. Peale selle puudus tema Honda mootorrattal liikluskindlustus ja läbimata oli korraline tehnoülevaatus.

Eile, 3. juunil tuli Keijol oma tegude üle aru anda Pärnu kohtumajas. Politsei taotles kohtult mehele väärtegude eest liitkaristuseks aresti, sõiduauto juhtimisõiguse peatamist kolmeks kuuks ja viimase rikkumisega seotud mootorratta konfiskeerimist. Kohus rahuldas politsei taotluse ja nüüd tuleb Keijol pool kuud arestimajas oma käitumist analüüsida ja mootorrattast loobuda.

Pärnu politseijaoskonna juhi Andres Sinimeri sõnutsi peavad kõik mõistma sellise teguviisi lubamatust.

„Oluline on see, et ühiskonnas tugevneks ühene mõistmine: joobes või juhiloata inimestel pole rooli asja. Seda hinnangut peab kandma üldsus tervikuna. Arvestades  praegust olukorda liikluses, pole võimalik toita illusioone, et hoolimatusest kantud tegutsemine ei ohusta kedagi. Ohustab!“ ütles Sinimeri. 

„Kui kogukond lubab joobes või lota juhtidel enda keskel liigelda, ei informeeri sellest politseid ega tee ise midagi juhtide takistamiseks, on teadlikult loodud võimalused liiklussurmade arvu suurendamiseks,“ lausus Sinimeri.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles