Väikelastekooli lõpetas esimene lend

Silja Joon
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Koolisaatmine kujunes pidulikuks ürituseks nii lastele kui nende vanematele.
Koolisaatmine kujunes pidulikuks ürituseks nii lastele kui nende vanematele. Foto: Erakogu

Pärnu keskraamatukogu suures saalis toimus Pärnu väikelastekooli esimene koolisaatmispidu: huvikooli esimese lennu lõpetas 11 last.

Väikelastekooli kutsus kahe aasta eest ellu Surju kooli ja lasteaia logopeed Hilve Kivipõld-Verbitskas, toetamaks viie- kuni seitsmeaastasi lapsi koolivalmiduse saavutamisel. Õppetöö toimus kaheaastase tsüklina kord nädalas ja selles osalesid nii linna kui maakonna lasteaialapsed, kelle vanemad soovisid, et lapsel oleks kooli minnes suurem kindlustunne. “Väikelastekool on nagu sild lasteaia ja kooli vahel, mis aitab kaasa sujuvale üleminekule mänguliselt põhitegevuselt vaimsemat laadi õpitegevusele,” rääkis Kivipõld-Verbitskas.

Õpetaja nentis, et koolieelik on olemuselt kärsitu ja rutakas. Õpime oma tegevusi mõtestama ja tasakaalukamalt käituma. Hea on omandada mängulises vormis eesti keele ja matemaatika õppimise eeloskusi, oskust kuulata, vaadelda, võrrelda ja analüüsida. Erilist tähelepanu pööratakse sidusa kõne arendamisele ja suhtlemisoskuse kujundamisele.

“Püüame aidata vormida lapse väärtushinnanguid ja käitumismustreid, äratada õppimissoovi ja kujundada õpioskusi, et lihtsustada lapse üleminekut 1. klassi. Soovime, et laps alustaks kooliteed positiivse enesehinnanguga ja tuleks koolis hästi toime,” märkis Kivipõld-Verbitskas, kes rakendab väärtushinnangute kujundamiseks  spetsiaalselt selleks välja töötatud Persona Dollsi nukumetoodikat.

Väikelastekooli tunnid on 20minutised ja palju tehakse koostööd lastevanematega. Nii näiteks lõpetas õppeaasta perepäev, mille käigus tuli lapsel läbida kümme tegevuskeskust.

Kivipõld-Verbitskas tahab väikse huvikooli tegevust jätkata, sest lastevanemate tagasiside oli innustav. “Emad-isad tunnetasid lapse arengus olulisi muutusi ja olid väga tänulikud,” märkis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles