Remondist tulnud laeva uppumise taga võib olla sabotaaž

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu laevatehase kai ääres jaanilaupäeval vajuma hakanud laev Harley Davidson I tõsteti eelmisel nädalavahetusel pinnale.
Pärnu laevatehase kai ääres jaanilaupäeval vajuma hakanud laev Harley Davidson I tõsteti eelmisel nädalavahetusel pinnale. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Pärnu laevaremonditehas kahtlustab, et jaanilaupäeval hakkas laev Harley-Davidson I kai ääres vajuma ja uppus sabotaaži tõttu, firma esindajate väitel on selle kohta edastatud politseile kuriteoteade.

Pärnu laevatehase juht Sulev Hännikäinen ütles, et arvab teadvat põhjust, miks alus jaanilaupäeval uppus, kuid ei olnud nõus seda avaldama. Ta märkis, et temale teadaolevad asjaolud on sellised, mille põhjal tehti politseile kuriteoteade.  

Kuulduste kohaselt võis motomeeste laeva põhjavajumine olla tingitud sellest, et vette lastes oli laeva kingstonisüsteem ehk kraanid ja luugid, millest võetakse laeva vett mootori jahutamise ja tuletõrjesüsteemide tarbeks, avatud. Samuti ei olnud laeval meeskonda ega vahiteenistust.

Lääne prefektuuri pressiesindaja Kaja Graki sõnade järgi annab politsei avaldusele hinnangu, et teha kindlaks, kas selle põhjal on alust menetlust alustada.

Laeva omanikku esindav advokaat Margo Põbo Priit Palmiste advokaadibüroost ütles, et laeva omanik ei ole alust remondist tagasi saanud ja seetõttu on laevatehasele tehtud ettepanek taastada laeva remondieelne olukord.

"Omanik on andnud laeva remonti, tellitud töid ei ole lõpetatud ja laeva omanikule üle antud," ütles Põbo.

Põbo hinnangul lasub vastutus toimunus laeva remontijatel. "Laev ei ole ekspluatatsioonis ja seisab laevatehase territooriumil nende kai ääres, mida valvatakse" ütles ta.

Et meresõiduohutuse järgi polnud laev ekspluatatsioonis, ei käsitle ohutusjuurdluse keskus juhtunut laevaõnnetusena ja ohutusjuurdlust ei korralda.

Aluse pinnale tõstmiseks pumbati nädalavahetusel sellest vett välja, suleti lekkekohad ja laev saadi põhjast kätte. Laeva pinnale tõstmisega tegelnud tuukritele on merendusega kursis olevad inimesed andnud väga kõrge hinnangu.

Mis oli laeva pinnale tõstmise hind, asjaosalised ei kommenteeri. Oletatavasti võib see küündida mitmekümne tuhande euroni. Asjaosalised pole ka kommenteerinud, kes päästeoperatsiooni kulud katab.

Norra Bergeni laevatehases 1957. aastal ehitatud laev Harley-Davidson I, mis on peamiselt liikunud Norra ja Rootsi väikesaarte vahel, vajus Pärnu laevatehase kai ääres külili jaanilaupäeval, 23. juunil. Äsja remondist tulnud aluse vajumise avastasid sadama töötajad.

1998. aastast, kui laev sai mootorratta nime, on ta olnud Stockholmis Harley-Davidsoni fännide jaoks restoran-öömaja.

Pärnu laevatehases keevitati laeval korpust ja kütusetanki. Dokist pääses alus paar nädalat enne põhjavajumist.

Harley-Davidson jõudis Eestisse veebruaris, kui Rootsi veeteede amet andis sellele ühekordse ülesõiduloa Stockholmist Tallinna Beckeri sadamasse. Pärast seda sai laev uue ühekordse ülesõiduloa Tallinnast Pärnusse siinsesse laevaremonditehasesse remonti.

Pärast juuni alguses lõppenud remonti pole laevale meresõidudokumente taotletud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles