Vahimadrused Reet ja Kaie valisid meelepärase ameti

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
“Kihnlased ei saa merest üle ega ümber,” ütlevad AS Kihnu Veeteede vahimadrused Reet Laos (vasakul) ja Kaie Lehtpuu, kes kodusaarelt oma tööpostil Pärnu jõudsid.
“Kihnlased ei saa merest üle ega ümber,” ütlevad AS Kihnu Veeteede vahimadrused Reet Laos (vasakul) ja Kaie Lehtpuu, kes kodusaarelt oma tööpostil Pärnu jõudsid. Foto: Urmas Luik

Reisiparvlaev Liisi on just Pärnusse jõudnud, avatud visiiri alt veerevad välja Kihnust kaks ja pool tundi tagasi peale sõitnud autod ja astuvad maha reisijad, kelle hulgas silm märkab saaretuttavaidki.

Madrused askeldavad harjumuspäraselt alusel. Kuigi hommikune tagasisõit ei alga kesknädalal poole, vaid kahe tunni pärast, on neil käed-jalad tööd täis.

Kihnu valla 2010. aasta parimaks ettevõtteks nimetatud AS Kihnu Veeteed on Pärnu maakonna ja linna parimate ettevõtjate tunnustamisel kõlanud tutvustuse järgi riigis saare hea maine ja tuntuse kujundaja. Laevafirmas teenib leiba ligi 45 inimest, neist 12 kihnlast. Ettevõte opereerib seitsmel avalikul laevaliinil, Kihnu-Pärnu ja Kihnu-Munalaiu kõrval Munalaiu-Manilaiu liinil, ja peab ühendust Vormsi, Piirissaare, Prangli ja Aega saarega.

Ilmselgelt on Pärnust 45kilomeetrise meretee taha jääva Kihnu valla arengu võtmetegur püsiv laevaühendus mandriga. Kihnu Veeteede alustel saavad tööd teha merendusõppe praktikandid ja vajadusel aitab laevapere hädaolukorda sattunud abivajajad saarelt mandrile toimetada.

Kesknädalal on kuulsa kapteni Kihnu Jõnnu pruudi Liisi nimega laeval vahimadrused Reet Laos ja Kaie Lehtpuu, kolmas Kihnu Veeteede naismadrus Elly Karjam sõidab samal päeval Kihnu-Munalaiu liinil.

Pärnus merenduskeskuses kursused läbi teinud Reet ja Kaie seletavad, et kihnlased ei saa sellest merest üle ega ümber kohe kunagi ja et päikesetõus enne seitset oli väga ilus, aga nüüd on linnas vihm väljas.

“Meri on mulle alati südamelähedane olnud, sellepärast madruseks õppisingi ja astusin mereakadeemia magistriõppesse,” seletab Reet.

“Tööd tahtsin, aastaringset tööd,” tunnistab Kaie.

Nii nagu graafik ette näeb, sõidavad kolm naismadrust kord Kihnu ja Pärnu või siis Kihnu ja Munalaiu või vajadusel Muna- ja Manilaiu vahet ning talviti Sviby ja Rohuküla vahet Vormsile.

Ülesanded Liisil jagunesid jutuajamise päeval nii, et Kaie kui madruse roll oli klientide teenindamine ja piletite müük, Reet aga oli vahimadrus, kes seisab roolis ja tegeleb rohkem tehnilise poolega. Napist paarist tunnist sadamas näppavad naised veidi aega endalegi. Siis, kui alus järgmiseks reisiks tipp-topp korras.

“Meil on laevameeskond nii tore, paremat ei ole, sellepärast saame hakkama,” kinnitab Reet, vastates küsimusele, kuidas mehed vaatavad sellele, et naised nende ametiposte hõivavad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles