Eesti õpilaste tulemused on rahvusvahelises võrdluses maailma absoluutses tipus, samal ajal on meie lapsed koolis õnnetud, ülekoormatud ja alamotiveeritud. Kõrgharidusega inimeste osa ühiskonnas kasvab, kuid paljud tööandjad ei leia tööturult sobivate oskustega töötajaid.
Tellijale
Sandra Fomotškin, Mariann Rikka: Arvamusfestivalil räägitakse igavesti uuenevast haridusest
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hariduspoliitikalt oodatakse ühelt poolt stabiilsust ja heidetakse ette pidevaid muutusi, teisalt kostab järjest enam üleskutseid ja astutakse reaalseid samme õppimis- ja õpetamispraktika uuendamiseks, et kool vastaks tänapäeva probleemidele ja vajadustele. Seega on nii Eesti hariduse hetkeseis kui ootused selle tuleviku suhtes vastuolulised.