Kirglikkus ja põlemine Birgitta festivalil

, literaat ja laulja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taevi konkursi erinevate aastate võitjad Jomante Šležaite (Leedu) ja Anželina Švatška (Ukraina) Madis Nurmsi duaalsust rõhutavas lavastuses armastuse head ja halba poolt demonstreerimas.
Taevi konkursi erinevate aastate võitjad Jomante Šležaite (Leedu) ja Anželina Švatška (Ukraina) Madis Nurmsi duaalsust rõhutavas lavastuses armastuse head ja halba poolt demonstreerimas. Foto: Heiti Kruusmaa

Giuseppe Verdi monumentaalne ooper „Aida“, mille esietendus toimus Kairos 24. detsembril 1871, jätkab endiselt võidukäiku maailma suurimatel ooperilavadel.

„Aida“ oli Verdi kahekümne neljas ooper ja sellele järgnes helilooja elus loominguline kriis, mis kestis kuusteist aastat. Selle aja jooksul ei loonud Verdi ainsatki ooperit. Tema järgmine teos, hoopis teistsuguse muusikalise lahendusega „Otello“ nägi ilmavalgust aastal 1887.

Algselt pani Verdi ooperi nimeks „Amneris“, hiljem muutis selle ümber „Aidaks“. Väärib märkimist, et Amnerise partii on ooperis muusikaliselt huvitavaim ja tekitab enim mõtteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles