Pärnu tahab linnabussid uute vastu vahetada

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu linna tahab vanad linnaliinibussid uute vastu vahetada.
Pärnu linna tahab vanad linnaliinibussid uute vastu vahetada. Foto: Ants Liigus

Pärnu linnavalitsus valmistab ette riigihanget, mille võitja hakkab 2017. aasta algusest 2026. aasta juuni lõpuni uute madalapõhjaliste bussidega suvepealinna linnaliine teenindama.

Praegu on linnavalitsusel leping GoBusiga, mis võib kasutada vanemaid busse. Uus vedaja peab hankima 23 uut bussi, mis koos linnale kuuluva viie gaasibussiga rahvast teenindama hakkavad.

Abilinnapea Rainer Aaviku sõnul soovib linnavalitsus madalapõhjalisi ökonoomseid busse, kuhu nii invatooli kui lapsevankriga oleks mugav siseneda. “Tahaks, et oleks rohkem gaasibusse, gaasiga on odavam sõita ja bussid on keskkonnasõbralikumad,” lisas linnapea Romek Kosenkranius.

Pärnu linnale kuuluvate gaasibusside liinikilomeetri hind on poolteist eurot, GoBusile maksab linnavalitsus liinikilomeetri eest 1,725 eurot. Aavik ütles, et tõenäoliselt muutub bussiliikluse korraldamine linna jaoks kallimaks, kuid see ei pruugi veel tähendada piletihinna tõusu.

Piletihind sõltub nii võitja hinnapakkumisest kui bussiliikluse doteerimisest.

Bussiettevõtete pakutavat liinikilomeetri hinda mõjutavad töötajate palgad, kütusehind, gaasibusside osakaal ja paljud muud tegurid. Vaid kolmandik ühissõidukiliikluse korraldamiseks vajalikust rahast tuleb piletimüügitulust, ülejäänu kaetakse eelarvest ehk kõigi maksumaksjate maksudest.

Küsimusele, kas Pärnus saab kunagi hakata linnabussis tasuta sõitma, vastas Kosenkranius, et praegune koalitsioonileping seda ette ei näe.

Linnapea pidas mõistlikuks seniseid sõidusoodustusi, kuid kahtles kõigi sõitjate tasuta sõidutamise mõistlikkuses, sest selleks kuluvat raha annab kasutada mujalgi.

Pärnumaa ühistranspordikeskus taotleb Euroopa Liidu piirkondade konkurentsivõime tõstmise programmist 1,7 miljonit eurot, et ehitada Pärnusse uus bussijaam, püstitada ligikaudu 20 maakonna ja paarikümnesse Pärnu olulisemasse peatusesse infotablood ning hakata bussides kasutama kiipkaarte.

Kui kõik kavakohaselt läheb, võetakse kiipkaardid kasutusele samal ajal uute bussidega ehk 2017. aasta algusest.

Uued bussid varustatakse GPS-saatjatega, mis annavad infot suurematesse peatustesse paigaldatavatele tabloodele. Neilt saab teada, kas oodatav buss tuleb kolme minuti pärast või on juba lahkunud.

Pärnu linnavolikogu arutab bussihanget neljapäeval ja annab tõenäoliselt linnavalitsusele loa hankega seotud kohustuste võtmiseks. Ühistranspordikeskuse taotlusele veel vastust pole ja linnajuhid ei osanud öelda, millal otsus tehakse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles