Eesti viimane töötav auruvedur ähvardab vedru välja visata

Anu Villmann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kas sõidud nädalavahetusel toimunud aurupäevadel jäid 65aastasele suslale viimasteks, sõltub nüüd annetajate lahkusest: kellele vana veduri saatus korda läheb, saab Eesti viimase töötava auruveduri remonti toetada.
Kas sõidud nädalavahetusel toimunud aurupäevadel jäid 65aastasele suslale viimasteks, sõltub nüüd annetajate lahkusest: kellele vana veduri saatus korda läheb, saab Eesti viimase töötava auruveduri remonti toetada. Foto: Timo Klaus

Lavassaare raudteemuuseumi 65aastane auruvedur tegi möödunud nädalavahetusel sõidu, mis võib Eesti viimasele töötavale auruvedurile jääda viimaseks: veduri katlatorud on lõpukorral ja need tuleb välja vahetada.

Paraku napib MTÜ Eesti Muuseumraudtee hallataval raudteemuuseumil selleks raha. Kui ühing sponsorite ja annetajate abiga remondiraha kokku ei saa, tuleb Eesti ainsal sedasorti (veel) töötaval suslal pensionile minna.

Et põdur vedur hakkab otsi andma, ilmnes raudteemuuseumi aktivisti, vedurijuhi ja hooldemehe Timo Klausi sõnutsi juba jupp aega tagasi. “Viimastel aastatel oli nii, et pea iga kord, kui hakkasime vedurit soojaks kütma, tuli välja mõni uus lekkiv toru veduri katlas,” seletas Klaus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles