Kolm täiskasvanute gümnaasiumi uuris kodulinnade ajalugu

, projekti- ja noorsoojuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu täiskasvanute gümnaasium.
Pärnu täiskasvanute gümnaasium. Foto: Urmas Luik

Projekt „Kodukoha kultuuri teadvustamine läbi ainetevahelise koostöö“ aitas Pärnu, Haapsalu ja Kuressaare täiskasvanute gümnaasiumis koolielu huvitavamaks muuta ja õppetööd mitmekesistada.

Ettevõtmise eesmärk oli täiskasvanute gümnaasiumide õpetajate omavahelist koostööd arendada. Soov oli jagada häid praktikaid täiskasvanute õpetamisel ja nende õppima motiveerimisel, et õppimine täiskasvanueas oleks innustav kogemus kogu eluks. Selleks toimus Pärnus 6. veebruaril koolitusseminar „Kodukoha kultuuri teadvustamine läbi ainetevahelise koostöö“, kuhu kogunesid kolme kooli, Pärnu, Haapsalu ja Kuressaare täiskasvanute gümnaasiumi õpetajad. Seminar toimus Pärnu muuseumis, kus on kuurorti toetav väljapanek ja püsiekspositsioon. Avaloengu pidas Tiit Kask teemal „Kuurortlinnade ajalugu Eestis“, millele järgnes õpetajate töötuba konkreetsete ainetevaheliste koostööpunktide leidmiseks.

Seminar osutus väga edukaks. Enim hindasid õpetajad just seda, et koolide ja õpetajate koostööks on oluline kokku saada ja ühiselt õppida, arutada ja ideid vahetada. Koostöö esmane alus on suhtlemine. Kohale tulnud tõdesid, et pärast seminari on nad teadlikumad oma kodukoha pärandist ja on paremini ette valmistatud õpilaste juhendamiseks.

Seminarijärgsed jätkutegevused hõlmasid näitusi, linnaekskursioone, veebiseminari ja täiskasvanute gümnaasiumide suvekooli.

Näitused olid kuurorditeemalised ja pidid kajastama ainete lõimimisvõimalusi. Valmis näitused saadeti rotatsiooni korras igasse kooli väljapanemiseks, kus need olid üleval kaks nädalat. Eksponeeritud olid õpetajate töölehed, õpilaste loovtööd jne – kõik, mis andis ülevaate kuurordist ja aitas seda teemat tutvustada. Valminud näitused said väga omanäolised nii vormilt kui ka sisult, mistõttu osutus nende jagamine koolide vahel õpetlikuks ja inspireerivaks.

Õpetajad korraldasid veel kuurorditeemalise maastikumängu või linnaekskursiooni koos õpilastega, et elavdada õpitut ja kinnistada teadmisi kodukoha kultuuriloost.

Projektipartnerite kogemuste jagamiseks toimus 14. mail kolmepoolne veebiseminar, selleks oli appi võetud vabavarana kasutatav rakendus Zoom. Sellise veebiseminari kogemus oli projektipartneritele esmakordne. Arutelu käigus jõuti selgusele, et projekt oli väga vajalik just koostöö arendamiseks. Kodukoha kultuuri teadvustamisel oli kuurort üldteemana väga huvitav lähtepunkt ja andis palju võimalusi ainetevaheliseks koostööks.  

Kogemust jagati ka Eesti teiste täiskasvanute gümnaasiumide õpetajatega suvekoolis Roostal. Selleks oli üleval kõigi kolme kooli näitus ja koolide esindajad andsid ülevaate koostööst ning kogemustest.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et projekt oli edukas, kõik planeeritud tegevused said tehtud ja uued teadmised nii õpetajatel kui ka õpilastel on saadud. Alles jäävad näitused, mis kajastavad kodukoha kultuurilugu ja ainetevahelisi lõiminguvõimalusi.

Ettevalmistusi on tehtud projekti jätkumiseks, et haarata koostöösse Narva täiskasvanute kool ja Tallinna täiskasvanute gümnaasiumid.

Projekti aitasid ellu viia Innove ja algatus Huvitav Kool.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles