Ehitaja annab Kihnu Virve tellijale üle

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kihnu Virve katsetused Saaremaal AS Baltic Workboati laevatehases on lõpusirgel ja 200 reisijat mahutav alus hakkab nädala pärast kihnlasi ja mandriinimesi sõidutama.
Kihnu Virve katsetused Saaremaal AS Baltic Workboati laevatehases on lõpusirgel ja 200 reisijat mahutav alus hakkab nädala pärast kihnlasi ja mandriinimesi sõidutama. Foto: Jüri Taal / AS Baltic Workboats

Homne päev läheb ajalukku, sest just sellel, septembri viimasel päeval võtab veeteede amet kui reisiparvlaeva Kihnu Virve tellija aluse ehitajalt vastu, kuid esimese reisi teeb vastne laev alles tuleval esmaspäeval.

Kuigi Kihnu liinile riigilaeva üleandmise lepinguline tähtaeg oli 1. oktoober, ei tähenda see, et alus samal päeval mandri ja saare vahel regulaarreise alustada saab. Vahepealne aeg 5. oktoobrini kulub paberlikule asjaajamisele.

“Kihnu Virve katsetused edenevad hästi, tegelikult võib öelda, et juba 98 protsenti neist on läbi,” ütles laevaehitaja AS Baltic Workboatsi juhatuse liige Jüri Taal eile.

Taali jutu järgi on laev edukalt läbinud sadama- ja merekatsetused ning kõik kriteeriumid ja eesmärgid on saavutatud. Katsetused on väldanud mitu nädalat laevatehase, veeteede ameti kui laevaomaniku, Vene mereregistri kui klassiühingu ja AS Kihnu Veeteede kui operaatori juuresolekul.

Veeteede ameti vastuse edastanud kõneisik Tarmo Ots kinnitas, et ehitusprotsess Saaremaa ettevõttes Baltic Workboats on läinud plaanipäraselt ja 30. septembril annab ehitaja laeva ametile üle.

“Meie anname laeva kohe edasi operaatorile ja siis läheb veel paar päeva, et operaator laeva liinikorda seaks,” vahendas Ots. “Pidulikuks avareisiks Kihnu valisime esmaspäeva, 5. oktoobri, samal päeval läheb laev esimesele regulaarreisile.”

Riigihankel tegi parima pakkumuse Kihnu Veeteed, mille juhatuse liige Andres Laasma sõlmis Pärnu maavanema Kalev Kaljustega kasutuslepingu 17. augustil. Lepingu järgi teenindab vastse aluse operaator Kihnu–Munalaiu, Kihnu–Pärnu ja Munalaiu–Manilaiu liini 1. oktoobrist 2015 kuni 30. septembrini 2020.

“Kuni Kihnu Virve liinile toomiseni sõidame Kihnu–Munalaiu liinil parvelaevaga Amalie, mingit liiklustõrget ei tule ja kõik reisijad saavad teenindatud,” kinnitas Laasma, pidades silmas eeloleval nädalavahetusel saarele viiulifestivalile minejate ja sealt tulijate rohkust.

Kihnu–Pärnu liinil lõpetab ettevõte parvlaeva Reet reisid selle kuuga, seega septembris.

“Mis puudutab parvlaevu Amalie ja Reet, siis esialgu hoiame neid varulaevadeks, aga kui leidub hea ostja, müüme maha,” märkis Laasma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles