Jüri gümnaasiumi pedagoogid käisid koolitusreisil Pärnu Kuninga tänava põhikoolis, et saada osa töökogemustest hariduslike erivajadustega lastega ja koostööst lastevanematega, suurt huvi tundsid külalised ka väärtuskasvatuse vastu.
Kolleegid käivad Kuninga koolis kogemusi saamas
Kuninga kooli õpilased ja õpetajad on harjunud nägema tundides võõraid, sest Eesti haridustöötajad käivad juba aastaid seal koolitustel. „Enamasti öeldakse, mis teemad huvitavad, ja vastavalt sellele valmistame koolitused ette,“ ütles Kuninga kooli õppealajuhataja Liina Õmblus.
Seekordsed külalised – Jüri gümnaasiumi 18 õpetajat – käisid kõigepealt algklasside tundides. Näiteks teise klassi tunnis jälgisid kolleegid, kuidas õpetaja Inga Merisaar kasutab mängu „Veelgi parem käitumine“ (VEPA) hea tunnikorra ja õpilaste tähelepanu hoidmisel.
Vestlusringis oli jutuks, millele tugineb kooli väärtuskasvatus: kooli ajaloolised traditsioonid, kodu, kodumaa, eestlus. Erisustest rääkides jagas Kuninga kool kogemusi, kuidas kasutada koostööd huvikoolidega õpilaste kunsti- ja muusikaalase loovuse arendamisel.
Kooli direktori Urve Krause sõnade järgi tegutseb Kuninga tänava põhikool kui koolituskeskus. „Aastas tuleb ümmarguselt 60 tunni ulatuses koolitusi, neil käib õppeaasta jooksul paar-kolmsada haridustöötajat kogemusi saamas,“ lausus ta.
Sel kuul tulevad ajaloolise taustaga Kuninga tänava põhikooli koolitust saama veel Viljandi riigigümnaasiumi õpetajad koos Viljandi maakonna inglise keele õpetajatega. Kuninga kooli inglise keele õpetajad Anne-Maarja Tammaru ja Reene Tammearu tutvustavad neile, kuidas kasutada nutiseadmeid keeleõppes. Külalistele korraldatakse ka linnamäng, kus tuleb kasutada nutiseadmeid.