Kus on teeremont, seal lõõmavad kired

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haapsalu maantee teeremondi tähtaeg on teisipäev, siis peaks Vana-Pärnu tuiksoonel liiklejaid rõõmustama uhiuus asfaltkate.
Haapsalu maantee teeremondi tähtaeg on teisipäev, siis peaks Vana-Pärnu tuiksoonel liiklejaid rõõmustama uhiuus asfaltkate. Foto: Ants Liigus

Vana-Pärnus Haapsalu maantee ja Siimu silla juures remonditaval teel tipptundidel ajutiste fooride taha tekkivad ummikud ajavad kiirustavatel autojuhtidel harja punaseks, tee-ehitaja soovitab tööde perioodil varuda sõiduks rohkem aega ja kannatlikku meelt.

Pärnu Postimehe poole on pöördunud mitu autojuhti, kellel Vana-Pärnu tuiksoone teekatte uuendamine on kopsu üle maksa ajanud. Häiritud autojuhte on pahandanud teele tekkinud ummikud, liiklusmärkide vähesus ja freesitud tee teravad ääred.

Toimetusega ühendust võtnud autojuhi sõnade kohaselt jäi ta hommikuste ummikute tõttu tööle veerand tundi hiljaks ja ta soovib teada, kui kaua teetööd veel kestavad. Enda jutu järgi 17 minutit ummikus istunud autojuhi sõnutsi ei leidnud ta Pärnu linna kodulehelt Siimu silla ja Haapsalu maantee teekatte remondi kohta muud teadet peale selle, et liiklus võib olla häiritud.

Vana-Pärnus teed remontiva Viamer Grupi projektijuhi sõnade järgi ei ole väide, et ummikus pidi seisma 17 minutit, ilmselt tõene. “Ühe fooritsükliga sõidab remondipiirkonnast läbi 12–15 autot. 17 minutit on kaheksa fooritsüklit, seega 96–120 autot. 100 auto rivi on 450 meetri pikkune ja kui lisada autode vahele jäävad tühimikudki, oleks viimane auto pidanud ummikusse jääma ringteel. Seisin ise umbes poole maa pealt ummikus ja selleks kulus umbes seitse minutit,” ütles projektijuht.

Teine autojuht kurtis, et teetööde piirkonda pole paigaldatud ühtegi teravale teeservale viitavat silti. “Seal on ainult kiirusepiirangu 30 km/h ja teetööde märk. 30ga sõites on enam kui kindel, et lõhud oma autol rehvid või muud silladetailid ära. Teeservad on jäetud väga teravad,” kirjeldas pahane autojuht oma kogemusi Siimu sillal.

Viamer Grupi projektijuht ütles, et lõigatava nn terava serva sügavus on viis sentimeetrit, seda vaid külgsuunaliselt ja piirkonnas, kuhu autodel sõita vaja ei ole. “Katte lõikamine toimub sirgelt mööda sõidusuunda ja foorid ongi paigaldatud selleks, et samal ajal ei peaks töötsoonis liiklema,” seletas ta.

Pärnu linnavalitsuse pressiesindaja Karin Õunapi sõnade kohaselt lisati Pärnu veebilehele juba eelmisel nädalal informatsioon, et seoses Siimu silla ja Haapsalu maantee rekonstrueerimistöödega on liiklus seal häiritud.

“On tõenäoline, et ka asfaltimise ajal tekivad ummikud, mistõttu soovitame teetööde perioodil varuda aega ja kannatlikku meelt,” ütles ta.

Õunap märkis, et teadetetahvlid teetööde kohta on üleval Audru vallas, Tallinna maanteel ja Jannseni tänaval. “Liiklejad võivad valida ümbersõidu Ehitajate tee ja Tallinna maantee kaudu,” lisas ta.

Viamer Grupi projektijuht soovitab varuda tulevase hea teekatte nimel natuke kannatust ja jälgida piirkiirust.

Iga päev Haapsalu maantee kaudu sõitev autojuht tunnistas, et tipptunnil on linna jõudmine tõesti viis kuni kümme minutit tavalisest kauem aega võtnud, kuid teetööde ajal tulebki sellega arvestada. “Teeremondi aeg tuleb ära kannatada, pärast on uuel asfaldil ju hea sõita,” ütles ta.

Teekatte uuendamine Vana-Pärnus ja mujalgi Pärnus peaks lõppema teisipäevaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles