Avastusõpe tegutseb hoogsalt

, Pärnu Mai lasteaia vanemõpetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lasteaiaõpetajad said osa avastusõppe kogemustest.
Lasteaiaõpetajad said osa avastusõppe kogemustest. Foto: Erakogu

Erinevalt koolidest pole lasteaedades mahti vaheaega pidada. Töö käib mängeldes ja õppides kogu aeg. Lasteaedade õpetajatel oli sel nädalal võimalus vaadelda suunatud uurimusliku õppe tegevusi Pärnu lasteaedades Mai ja Pöialpoiss.

2015. aasta kevadel andis Pärnu lasteaed Pillerpall õppealajuhataja Halliki Tammiste lasteaednike ühenduse avastusõpe juhi ameti üle Mai lasteaia õpetajale Silja Kaurile.

Ühenduse üks eesmärk sel õppeaastal on jätkuvalt toetada lasteaiaõpetaja professionaalset arengut. Sügisesel ideetalgute koosolekul jäi kõlama mõte, et võiks avatud õppetegevuses ühendada kaks aktiivõppemeetodit: avastusõppe ja õuesõppe ning tegutseda lastega rohkem välitingimustes.

Neljapäeval toimusidki avatud tegevused Pöialpoisi ja Mai lasteaias. Pöialpoisi Jõumehe rühma õpetaja Sirje Jaakson juhendas meelte avastamise õppetegevust „Asjade suurendamine”. Õppetegevuse käigus uurisid viie-kuueaastased lapsed lasteaia õuealal sügislehti. Töörühmad moodustati puulehtede abil (kastan, tamm, vaher), mida seejärel uuriti luupidega. Iga väike teadlane pani oma tähelepanekud andmelehele kirja. Luup oli „uurija” uus abivahend, seda õpiti päris ruttu käsitsema. Kogu tegevust ilmestasid vahvad mängud. Õpetaja Sirjel olid aastatega kogutud mängude mapid, mille kaudu lastele tarkusi edasi anda. Külalised tundsid nende vastu hiljem suurt huvi.

Õpetaja Kaidi Truus ootas külalisi kella üheteistkümneks Mai lasteaia õuealale. Sel nädalal tutvusid kooliminevad lapsed teemaga „Tulest targem”.  

Lõimides nädalateema avastusõppega, oli „mängult” juhtunud lasteaias väike tuleõnnetus ning 6. rühma kuue-seitsmeaastased lapsed pidid kiiresti evakueeruma, kogunemiskohta õues jõuti viie minutiga. Tubli! Tekkis arutelu, kuidas ja kus me peame ootamatuste korral välitingimustes vastu, kuniks oht möödas.

Märkamatult oligi alanud mänguline õppetegevus – ilma avastamine, teemaks välitemperatuuri mõõtmine. Selle rühma lastel on suunatud uurimusliku õppe kogemus, sest varem on läbitud teemad „Avasta meeled“ ja „Avasta värvused“. Koolieelikud kasutavad oskuslikult suunatud uurimuslikule õppele omaseid võtteid, milleks on rühmade moodustamine, ennustamine, katsete tegemine, tulemuste võrdlemine ja analüüsimine ning katsetulemuste ülesmärkimine andmelehtedele – järjepidev teemade rakendamine on lastele häid tulemusi toonud.

Külalisi oli neljakümne kanti, tuult trotsides jõudis enamik pedagoogidest suisa mõlemale avatud tegevusele. Loodame õpetaja Sirjega, et olime oma kogemuste jagamisega kolleegidele abiks ja innustajaks avastusõppe radadel. Täname oma rühmameeskondi, lapsi ja lasteaednikke, kel jätkus huvi ja mahti saada killukeseks meie päevas.

Jätkuvat avastamisrõõmu!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles