Igal aastal pannakse koole ritta gümnaasiumi riigieksamite tulemuste põhjal, kuid tahame muuta koolide mõõtmise ja hindamise mitmekesisemaks. Pakume kasutada nelja tüüpi näitajaid koolide tulemuslikkuse, rahulolu, tõhususe ja nende saavutamise eelduste analüüsimiseks.
Tellijale
Aune Valk, Maie Kitsing: Kuidas mõõta Eesti koole?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Loomulikult võrreldakse Eesti haridussüsteemi näitajaid rahvusvaheliseltki, olgu siis maailmapanga statistikas, Euroopa Liidu haridusülevaates või OECD iga-aastases kogumikus. Võrdlus annab ülevaate üldistest trendidest, mille järgi Eesti haridus on mitmeski mõttes maailma tipus.