Jäämurdja on Pärnu lahel abistanud 14 laeva

Raido Keskküla
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jäämurdja EVA-316 Pärnu sadamas.
Jäämurdja EVA-316 Pärnu sadamas. Foto: Ardi Truija

Kümmekond päeva Pärnu lahel jääd murdnud EVA-316 oli esmaspäevase seisuga teenindanud 14 laeva.

Eile abistas jäämurdja EVA-316 kaubalaeva Sylvia, mis võttis suuna Pärnust Helsingborgi sadamasse Rootsis, teatas veeteede amet oma Facebooki lehel.

Jää paksus Pärnu lahel on 22 sentimeetrit.

„Kuna eile hommikust pöördus tuul edelasse, puhudes kuni 15 meetrit sekundis, võivad liikuvad jääväljad Sorgu saare juures tekitada lade- ja rüsijääd, mis raskendab laevaliiklust ja kaubalaevad ei pruugi seal enam jäämurdjata hakkama saada,” teatas amet.

Soome lahel on seis muutumatu ja jääd tekkinud ei ole. Kunda ja Sillamäe piirkonnas on jääalgmed, mis ei sega veel laevaliiklust väljaspool sadamate akvatooriumi.

Pärnu sadamasse sisenevatel ja sealt väljuvatel jäämurdja teenindatavatel laevadel peab olema vähemalt jääklass 1C (Lloyd`s Register) või samaväärne muude klassifikatsiooniühingute jääklass ja peamasina võimsus vähemasti 1600 kilovatti.

Pärnu ja Liivi lahel murrab riik jääd veeteede ameti mitmeotstarbelise laevaga EVA-316, mis on ehitatud 1980. aastal Soomes Savonlinnas.

Varujäämurdja Pärnu ja Liivi lahel on vedurlaev Protector, mis on ehitatud 1995. aastal Soomes Turus ja mille omanik on AS Alfons Hakans. Protectori kasutamiseks on riigihankega sõlmitud leping algavaks jäämurdehooajaks.

Jäämurdmise teenuse tellib laeva kapten laevaagendi või reederi kaudu veeteede ametilt hiljemalt 12 tundi enne plaanitavat väljumist sadamast või 24 tundi enne määratud kogunemispunkti jõudmist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles