Pärnumaa ühistranspordikeskus otsib riigihankega Pärnu linnaliinidele vedajat. 28 bussist kümnel saab sõiduki kütuse üle otsustada vedaja, ülejäänud peavad kasutama maagaasi või biometaani, mida Pärnus tootma hakatakse. See hange on aga kohtus vaidlustatud ja hanketähtaega tuli kuu võrra pikendada.
Pärnu soovib gaasibusside osakaalu suurendada
Vedajat linnaliinidele otsitakse üheksaks ja pooleks aastaks. 2017. aasta algusest peab tegutsema juba uus firma uute bussidega, millest maanteeameti varem soetatud viis gaasibussi antakse samuti uuele firmale üle, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Tallinna halduskohus on hanke peatanud ja ühistranspordikeskus hanke tähtaja kuu võrra edasi lükanud.
See on mõnes mõttes pretsedenditu lugu, kus vaidlus käib esialgu selle üle, kas kõnealusel firmal on õigus hanketingimusi vaidlustada.
"Esialgu ei võtnud riigihanke vaidlustuskomisjon seda vaidlustust vastu, sest vaidlustajal ei ole liiniveo kogemust ja ta ei kvalifitseeruks sellesse hankesse. Kuid ühispakkujana ta kvalifitseeruks, mistõttu Tallinna halduskohus siiski otsustas võtta kaebuse menetlusse ja peatas hanke," selgitas Pärnumaa ühistranspordikeskuse juhataja Andrus Kärpuk.
Kohtus on vaidlus kirjalikus menetluses ja Kärpuk loodab, et see jõuab varsti lõpule, sest hanke võitja tuleb kiiresti välja selgitada, et jõuaks bussid tehastest ära tellida ja muud vajalikud lepingud sõlmida.