Maavanem: Mõtlemisainet järeldusteks jätkub

Andres Metsoja
, Pärnu maavanem
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Metsoja.
Andres Metsoja. Foto: PP

Pärast minu märgukirja maanteeametile ja kohtumist majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis täpsustasin maanteeameti Lääne regiooni direktori Enn Raadikuga, kuidas tagada teehoole ja mõistlik liikumine, kuni ehitatav maantee valmis saab.

Jõudsime selleni, et igapäevast hoolet Ehitajate teel ja läänepoolse ühendustee ehitusel tehakse aprilli lõpuni, lapitakse augud, et oleks võimalik mõistlikult liikuda, ja korraldatakse liiklusskeem paremaks. Pikem hoole kestab aprillist tee valmimiseni.

Pikema hooldelepingu käigus tehakse korda kahekilomeetrine osa Tallinna maanteest Papiniidu sillani, sinna pannakse täies ulatuses ülekate.

Kolmas hange, lihthange, on vee ärajuhtimine ja kraavide avamine, sest ehitatava tee äärsed kraavid on kinni pandud ja kui lumi sulab või sajab, ei saa vesi sealt ära voolata. Maanteeameti sõnum on selline, et kui lumi sulab ja tee ei ole enam jääs, tehakse ülekate. Võimalik, et 10. maiks on ülekate pandud ja taastatud enam-vähem normaalne liikumine.

Pärnu ümbersõidu uue hanke suhtes on põhimõtteliselt kokku lepitud, et see tellitakse korraga nii Ehitajate tee kui läänepoolse tee ehitusele, seda ei lööda enam kaheks.

Aga Euroopa Liidu rahaga hangetega on sellised seadusandlikud piirid, et kaks nädalat on vaja teha teavitustööd ja 56 päeva hanget on vältimatu.

Juhul, kui tellija saab asuda juulis töövõtjaga lepingusse, võib hea õnne ja soodsa sügisilma korral juhtuda, et aasta lõpuks on Ehitajate tee ja läänepoolne osa valmis. Aga kindlasti ei saa selle ajaga valmis Pärnu ümbersõidu läänepoolne Sauga sild, tähtaeg lükkub 2012. aasta esimesse poolde, kuigi see 70 meetri pikkune betoonsild üle Sauga jõe pidi valmis olema aasta tagasi.

Suurim mahajäämus mõlemal hankel on kommunikatsioonide ja rajatistega, ülejäänud töödest on ligi 70 protsenti teostatud, välja arvatud Sauga sild.

Stopanud teetööde pärast on pärnakate ja linnakülaliste mõõt mõistetavalt täis ja maailmas ei ole selline olukord tavapärane. Kui kusagil tehakse teeehitustöid, on tagatud mõistlikud ümbersõidud ja mõistlikus kvaliteedis. Meil on probleeme ja tarvis analüüsida näiteks Ehitajate tee kui Via Baltica lõigu osa – kust tuli hanke- ja töökorraldusse viga? –, et riigis selliseid asju rohkem ei juhtuks.

Mis aga Pärnu linna terrirooriumi puudutab, siis siin tuleb probleeme ühistranspordiga. See mõjutab riiki ja meidki otseselt, sest liinide käigushoidmise toetuses ei ole arvestatud pikemate marsruutide, ümbersõitude lisakilomeetritega.

Mulle tundub, et lõpuni ei ole lahendatud ehitusega kaasnev teede sulgemise küsimus. Tee sulgemise maksud peaksid olema kõrgemad, et need kataksid ühissõidukite käigushoidmise lisakulu. Eks neid mõttekohti, arutelukohti on siin küll.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles