Hambad loksuvad juba suus nendest teeaukudest

Silvia Paluoja
, Pärnu Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
“Rattamutrivõti peab käepärast olema, kuigi iga päev ei pruugi seda vaja minna,” ütleb GoBus Pärnu linnabussijuht Andres Kokk.
“Rattamutrivõti peab käepärast olema, kuigi iga päev ei pruugi seda vaja minna,” ütleb GoBus Pärnu linnabussijuht Andres Kokk. Foto: Ants Liigus

“Iseenda raputab ära kõigepealt, hambad loksuvad juba suus,” ütleb GoBus Pärnu linnabussijuht Andres Kokk ja kontrollib oma rohurohelise sõiduki esirataste mutrid puhkepausi ajal igaks juhuks üle.

Hiigelpikk mutrivõti peab Andres Kokal ja tema kolleegidel käepärast olema, sest Pärnu tänavad oma ümbersõitudega ning remonti jäänud Ehitajate tee lagundavad busse ja loksutavad lahti rattamutreid.

“Rindelinn Pärnu, kõik tänavad kaevikutes,” muigab mõrult linnabussijuht Raivo Pani, pidades silmas torutööde pärast ümber korraldatud linnasisest liiklust ja Ehitajate teed kui rahvusvahelise magistraali lõiku, mille remondiga Euroopa Liitu kuuluv riik oma tegemistega umbsõlme jooksis.

“Seoses Tallinna maantee, Oja ja Vana-Sauga tänava sulgemise, Ehitajate tee remondi ja sellest tingitud ümbersõitudega on võimalik linnabusside hilinemine enamikul liinidel,” seisab punases kirjas tõetera Pärnu bussiinfo kodulehel.

See tähendab, et kuurortlinnas jätkub orienteerumismäng, kus ühistranspordi pidevkasutajad peavad harjuma kord ühele või teisele tänavale ajutiselt ümber paigutatud peatusega või taluma mitte just turvalises kohas bussiootamist.

“Inimesed jooksevad, terve kvartali jagu on mõni peatus edasi viidud,” tõdeb Pani. “Ja kui graafikus tahad püsida, siis mõni kaebab, et ta on nii palju loksutada saanud, et nüüd on paha olla.”

Ehitajate teel on meeste sõnutsi eriti koledad Niidu ja Ristiku peatuse vahe, Liblika tänavast Kuldse Kodu poole viiva teelõigu jõnks, Kanepi ja Raba tänava ots. Ja nii edasi, kesklinnas Karja ja Aia tänav kaasa arvatud.

“Rekka’d suruvad kitsal teel vastu, pööret teha ei saa, tõuse või lendu vahepeal,” iseloomustab igapäevast olukorda Pani. “Iga 100 meetri tagant pead nagunii bussi seisma jätma, veeretama seda aukudest edasi.”

“Näete, bussi nurk on nagu mäesuusk, eest ära kulutatud,” viitab Kokk ühele bussiparklas ootavale sõidukile.

GoBus Pärnu töökoja meestel pole tööpuudust karta, sest linna ühistranspordiga kaetud Ehitajate tee ja teistegi tänavate olukord on selline, mis “loksutab lahti kõiksugu asjad, mis seal allpool on”, nagu juhid ise busside kohta ütlevad.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles