Muusikali “Boyband” tegijad panid kokku show-trupi

Silja Joon
, kultuuritoimetuse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Popmuusikali koreograaf Märt Agu (esiplaanil) oli positiivselt üllatunud, et tantsijate tase Pärnus on nii kõrge, lavastaja Andres Dvinjaninov soovitas aga neidudel lõppvoorus sammutäpsuse asemel hoopis sära põhja keerata.
Popmuusikali koreograaf Märt Agu (esiplaanil) oli positiivselt üllatunud, et tantsijate tase Pärnus on nii kõrge, lavastaja Andres Dvinjaninov soovitas aga neidudel lõppvoorus sammutäpsuse asemel hoopis sära põhja keerata. Foto: Ants Liigus

Endlas veebruaris esietenduva popmuusikali “Boyband” tantsutüdrukute leidmiseks korraldatud konkursile tuli 73 neidu, neist valiti pühapäeval välja 16.

Popmuusikali otsiti tantsulembeseid neidusid vanuses 16-23 ning Endla teatri avalike suhete juhi Inga Jaaguse andmeil pani end kirja 86 soovijat, kellest kohale tuli 73.

Väsimatu Märt Agu

Katsed toimusid Endlas pühapäeva ennelõunal. Osalejad olid jagatud kolme gruppi, esimene grupp alustas kell 10, teine kell 11 ja kolmas kell 12.

Katseteks midagi eraldi ette valmistama ei pidanud, ülesanded ja rühmaharjutused anti ja õpiti kohapeal koreograaf Märt Agu eestvedamisel.

Nimelt tuli piigadel selgeks õppida tantsulõik, mille lõpus oli vaja sooritada õhus võimas hüpe ja maanduda üle hetkeks kummarduvate poistebändi liikmete peade.

Igas grupis oli ligemale 30 tantsijat, kes siis kümne kaupa muusikali lavastaja Andres Dvinjaninovi ja Märt Agu tähelepaneliku pilgu all värskelt õpitud tantsulõigu esitasid. Dvinjaninovi meelest on kiire õpivõime kõrval tähtsad positiivsus ja pulbitsev lavaline sära, samuti võimekus lahendada situatsioone loominguliselt.

Võimalus kaasa lüüa muusikalis on omaette väärtus, sellele lisanduvad tunnid uue põlvkonna tippkoreograafi käe all. Seda, et Märt Agule on kingitud erakordne pedagoogiline anne, võis märgata igaüks nii saalis kui laval. Väsimatult samme õpetades kuivas mehel särk seljas ära kolm korda, tema entusiasm aga ei vaibunud, vaid aina kasvas. Ka need, kes lati alt läbi ei pääsenud, lahkusid rõõmsa südamega, sest lavastaja ja koreograaf ei olnud tunnustusega kitsid.

Agu on varem kaasa löönud ligemale kümne muusikali ette valmistamisel. “Olen olnud seni põhiliselt koreograafi abiline, repetiitor, kelle ülesanne on koreograafi tööd jätkata, tantsutrupp ette valmistada ja lavaküpseks viia,” seletas ta.

Koostööd Endla teatriga teeb Agu esimest korda. “Vaatan rõõmuga tulevikku. Kas minu “Boybandile” loodud koreograafia on lõplik, seda veel ei ütleks. Töö on protsessis. Kui tantsutrupiga proovisaalis alustame, sünnib koostöös kindlasti parem lahendus.”

Konkursivoor kujunes tihedaks, sest ühele tantsijakohale kandideeris pea viis neidu. “Hommik oli niiske ja hall, kuid teatri suure saali laval on paistnud päike sellest hetkest alates, kui tüdrukud saali astusid,” kiitis koreograaf. Agu ütlust mööda on ta positiivselt üllatunud, et tantsijate tase Pärnus on nii kõrge.

Uhke ja glamuurne

Andres Dvinjaninov meenutab, et koostööpakkumise tegid talle Tiit Palu ja Ain Roost.

“Nemad selle noole minu suunas lendu lasid. Et minagi pole kunagi Endlas töötanud, on mul põhimõte uut materjali, maja ja truppi proovida. Samamoodi katsetasin sel aastal Estonia teatriga, kus tõin lavale “Pipi Pikksuka”,” rääkis Dvinjaninov. Ta on lavastanud mitu muusikali, kuid arvestust nende üle pole pidanud.

Dvinjaninovi käe all on publiku ette jõudnud “Lumekuninganna”, “Grease” Tallinna linnahallis, rokkooperid “Risk” ja “Romeo ja Julia”, “High School Musical” Eesti noorsooteatris ja “Pipi Pikksukk”, mis on Ülo Vinteri ja Ülo Raudmäe muusikal Astrid Lindgreni samanimelise lasteraamatu ainetel.

“Boyband” jutustab Dvinjaninovi sõnade kohaselt ajast, mis on juba ümber saanud. See on tagasivaateline ja keskendub poistebändi kujunemisele. “Toome poistebändi Eestisse. Laval on Eesti poisid, Eesti Nokia, esimene Eesti bänd, mis saab maailmakuulsaks. Vaatame lavastuses, mis saab viiest noorest poisist, kes pärit pealinnast, Raplast või Mõisakülast. Millised on show-bisnises valitsevad ohud ja rõõmud,” mõtiskles lavastaja. Tema sõnade järgi tõotab materjal uhket ja glamuurset lava-show’d.

Tihedam prooviperiood algab jaanuaris-veebruaris. Popmuusikal “Boyband“ esietendub Endla teatri suures saalis 25. veebruaril. Poistebändi Freedom eesotsas astub üles Koit Toome.

Suurbritannia näitekirjaniku Peter Quilteri näidendil põhinev muusikatööstuse telgitaguseid avav muusikal “Boyband” jõudis esmalt lavale 1998. aastal, poistebändide populaarsuse kõrgajal. Aasta hiljem esietendus “Boyband” juba Londonis West Endis ja seda mängiti edukalt mitu hooaega.

Muusikal “Boyband” räägib eesti poistebändi Freedom loomisest ja teekonnast maailma edetabelite tippu. Sündmustikku saadavad Freedomi esituses populaarsed hitid Backstreet Boysi, Take Thati, Westlife’i ja paljude teiste maailmakuulsate poistebändide repertuaarist.

Koos Koit Toomega moodustavad poistebändi Freedom Endla teatri näitlejad Sten Karpov, Priit Loog, Bert Raudsep ja Tambet Seling. Teistes osades Indrek Taalmaa, Ireen Kennik, Ahti Puudersell, Kaili Viidas ja Liis Laigna.

2012. aasta kevadhooajal antakse “Boybandiga” kokku kümme etendust ainult Endla teatris.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles