Üleriigilise streigiga, millega nõutakse pedagoogide töötasu tõstmist, läheb kaasa arvestatav osa Eesti õpetajatest, Pärnumaal hakkab streikima kuni tuhatkond õpetajat-kasvatajat.
Õpetajate 900€ pole Eestis väike palk. Kuna tahate oma palgatõusu saada riigi maksudest, siis mina seda küll ei poolda. Olge rahul või teenige ise juurde. Enamus rahvast on palju halvemas seisus, mida teie palgatõus veelgi halvendaks.
...
22.02.2012 10:53
Ühelgi õpetajal ei ole palk 1,0 ametikoha juures 900 eurot, kust tuleb selline info. Kui õpetaja palk on 10 066.- krooni, siis pange see ümber eurodesse (643,3), sellest võtke maksud maha. Lisaks kõikidel õpetajatel ei pruugi olla täit koormust, eriti maakoolides. Ülekoormust aga planeerida ei tohi, see tekib olude sunnil, kui õpetajat võtta ei ole. Selline palk saab olla ainult siis, kui palgafondis on tohutud ülejäägid, mida hiljuti Pärnu Postimehes kirjutatud artiklite puhul on välistatud (remondiraha). Sellist palka võib saada mõni üksik tippõpetaja, keda hoitakse koolis "pilpal", et mitte teise kooli punuma ei paneks või üldse teisele ametile ei läheks. Lisaks tuletan meelde, mida riigi algaastail tehti, et palk näiliselt kõrgel hoida. Suurendati koormust 18-lt 24-le + üldtööaeg). Kes ikka täpselt ei tea, see murdku ikka piike omas valdkonnas või uurigu tiba rohkem tausta, et kurjustada. Ja kui siin enamus rahvas on halvemas seisus, siis võtku eeskuju õpetajatest, kes võitlevad enda eest. Ehk mõtlete siis ka rohkem poliitikute peale, mitte õpetajatele, kui valima lähete ning äkki tuleb keegi ka sellele - kumb riik on ikka parem, kas õhuke või paks. Ka majandusest peaks rohkem teadma - kas see tegu ikka halvendaks! Lihtsustatul koel ei peaks poliituikute lauseid tõena võtma. Rahaga võiks palju tarmukamalt ümber käima, nii et kellegil ei oleks "ninast veri väljas".
Paar küsimust ...-le
22.02.2012 12:15
Vabandan ette, kui olen millestki valesti aru saanud, aga...
Kui üks treial treib 100 detaili ja teine 20, on ka mõlema palk vastav. Miks peaks õpetajal olema teisiti? Et kuigi koormust pole, peaks palk ikka säilima. Täiesti normaalne ju, et kelle koormus suurem, saab ka rohkem raha. Tean kümneid inimesi (ka kõrgharidusega), kes suurema palga saamiseks teevad põhitöö kõrvalt lisatööd, nad on sageli õppinud ära suisa uusi oskusi, mis üldse ei haaku tema põhitöö- ega haridusega. Mis keelab nt maakooli õpetajal, kui koolis koormus täis ei tule, juhendada kõrvalt huviringe, mu pärast või kurke kasvatada või õppida selgeks pottsepatöö? PS. Tean isiklikult üht poiste tööõpetuse õpetajat, kes tegi just seda viimast, on ise rahul ja kogu ümbruskond kiidab.
Teine asi, mis häirib. Teen copy-paste kommentaarist - Sellist palka võib saada mõni üksik tippõpetaja, keda hoitakse koolis "pilpal", et mitte teise kooli punuma ei paneks või üldse teisele ametile ei läheks.
Nii peabki olema mu meelest ja jällegi - nii on ka väga paljudes teistes ametites. Keegi ei keela end täiendada ja arendada selliseks õpetajaks, keda kool hoiab "pilpa peal". Kahe gümnaasiumiealise erinevates koolides käiva lapse vanemana ei ole mul vähimatki selle vastu, et minu last õpetaksid eranditult sellised tipud ja saaksid selle eest ka väga väärilist palka. Kahjuks on ka neid, kelle tööga lapsed üldse rahul pole, eriti, kui tahtmine selles aines ka riigieksamit teha. Miks peaksid "pilpa peal hoitav tipp" ja päevi lihtsalt õhtusse veeretav, õpilastele vaid õpikuteksti ümber lugev pedagoog saama sama palka lihtsalt selleks, et staaži on ühepalju?
Üldiselt soovin pedagoogidele nende ettevõtmises edu ja see on tore, et kuskilt tuli algatus. Kahju ainult, et seda tehakse stiilis "pedagoog= püha lehm", kelle ametis, erinevalt teistest, ei loe töökoormus, kvalifikatsioon, töössesuhtumine jne. Kui oled kord valinud õpetaja ameti, peaks olema garanteeritud tasemel palk, austus ja lugupidamine kõigile ühtmoodi.
to ei poolda
22.02.2012 12:37
Kust võtad selline numbri nagu 900 EUR ?
Sellist paljka saavad vaid erikoolides käitumishäiretega lastega töötavad vanempedagoogid täiskoormuse puhul !
Õpetajate töötasu ENNE MAKSUDE MAHAARVAMIST on
1) noorempedagoogil 608,18 eurot;
2) pedagoogil 644,04 eurot;
3) vanempedagoogil 736,07 eurot;.
Lisaks mõtle aineõpetaja töökoormuse peale. Täsikoormusega töö aineõpetaja puhu ei tähenda "kaheksast neljani tööpostil istumist".
Tegemist on pingelise ja kõrge läbipõlemisriskiga tööga. Klassid on suured ja klasse palju. Lisaks "tundide andmisele" peab õpetaja tunde ette valmistama, kontrolltöid parandama, e-kooli täitma. Enamasti venib "tööpäev" kõigi parandamiste ja ettevalmistustega õhtul kuue-seitsmeni.
Paar küsimust......
22.02.2012 12:52
Treiali 100 ja 20 .... ohh
Võrdle Mozartit ja Newtonit! Kas saab?
Valdkonnad erinevad.
Kui tahate võrrelda õpetajate taset, siis tuleks pöörduda ülikoolide poole (see on nende vili). Leian, et juba seal võiks olla selekteerimine, kes üldse sobib õpetajaks ja kes mitte (see on teine teema).
Maakoolide õpetajad võimaluste piires annavadki huviringe sellises ulatuses kui palju kohalikud omavalitsused huviringidele raha annavad. Kui on osalustasu lastevanemate poolt (ja veel maal), siis huviring jääb tegemata, kuna lapsevanem ei suuda omapoolset tasu maksta. (õpetajate haridus kahjuks võib piirneda ainult ainealasehuviringiga ja ta ei hakka andma ringe, mida ta ei oska. On see karate, peotants või mis iganes). Sageli valdadel koolide tarvis huviringi rahasid on ebapiisavalt ja need viimsedki ressursid suunatakse noortekeskustesse või valla enda jätkusuutlikuse tagamiseks.
Mis puudutab copi-pasti, siis ega minagi seda ei halvusta - nii peabki! Direktor teeb täiesti õigesti. Aga kujutage ette, kui õpetaja palk ongi selline...., siis väga andekad õppurid valivadki õpetaja ameti. Kui palk on niru... kas sa lähed siis sinna tööle, et peale tööd veel kuskil tööl käia saaks, et pere toita. Kui palk on soliidne, siis tulevad isegi andekad noormehed kooli õpetajateks tööle. Ja ka tase muutub... aga oletada jällegi ei maksa, aga selge on igale, et kui kui peres nähakse, et õpetaja amet on tulus, siis ka minnakse õpetajaks õppima ja tekib konkurents ja kooli tulevad head õpetajad - ühtlasi vastus esimesele küsimusele.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka ...(10:53 22.02), ...(11:04 22.02), ...(11:39 22.02) ja ...(12:18 22.02).
siget
22.02.2012 21:07
kes sellist häbematut valeinformatsiooni levitab? Või 900. Unes ehk.
selgituseks
23.02.2012 11:06
oman pedagoog metoodiku ametijärku, kuid ma pole veel kunagi näinud HTM määruses ettenähtud töötasu, kuna koormust lihtsalt pole. Minu töötasu on igakuiselt 550% miinus maksud ja kulutused tööl käimiseks ning enda pedagoogilise taseme hoidmiseks. Ma ei räägi nendest koolitustest, mis vahel tasuta on, hädavajalikest õppevahenditest, mis näiteks Soome õpetajatele 100% kompenseeritakse lisaks kõrgele palgale (meie mõistes)
;) vigade parandus
23.02.2012 11:08
% ;);) oleks tore küll. Loomulikult €
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka selgituseks(11:06 23.02).
mhm...
06.03.2012 21:21
Kust te seda 900 eurot välja loete, osad õpetajad töötavad tsipa üle 400 euro puhtalt kätte ja ka ei ole siiani nurisenud. Enne, kui ei poolda või pooldan palun uurige ka tagamaid :(
trif
22.02.2012 10:19
Te ei kujuta ette, kui paljud inimesed miinimumpalgaga töötavad ja streikida pole kellegi ees...
Jeah
22.02.2012 12:53
Vat see on orja harjunud mängima eestlase viga, et ei streigita. Kogu selle nn Maarjamaa eluolu ja riigimeeste nõmeduse vastu oleks üht suurt streiki vaja. See on absurd mis eestis toimub. Aga vat kuskohast oleks võtta inimesi kes oskaks seda eestit juhtida vähe targemalt seda ma küll ei oska unes ka arvata. Fakt on see, et elu on pornuhaks läinud.
ei huvita
22.02.2012 16:51
aga miks peaks huvitama, et keegi kusagil saab veelgi vähem.
igal on õigus saada oma tööle ja haridusele vastavat palka.
miks me sinna kreekasse miljoneid loobime, kui enda inimesed on näljas ja paljas.
elekter tõuseb 50 prossat. seega kõik hinnad tõusevad. ja ei olegi vaja vaikida. kõik peaks mässama. kõik. mässu ja kisa on vaja. rahvas peab oma õiguste eest võitlema.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka pensionär seda tööd jääbki teg(16:16 22.02) ja ???(16:20 22.02).
Küsimus
22.02.2012 16:56
Kui suur hulk inimestest elaks toimetulekupiiril, siis oleks kaubanduskeskused inimtühjad.Parklad on autosid puupüsti täis. Bensiin olevat väga kallis! Midagi on ikka väga mäda, kui tööl käimata või väikese palgaga saab hästi äraelada.
vanaema
22.02.2012 10:26
lugesin,et lapsed on koolis kõhud tühjad.Minestavad ja tahavad köögist toitu näpata mis konteinerisse lennutatakse.Tähendab kuskil on veel suurem rahanappus ja nälg kui pedagoogidel.Ärge vaadake kui palju teenitakse Soomes või Saksamaal arvestage ikka olukorraga mis on Maarjamaal.
REKLAAM
pärnakas
22.02.2012 13:13
Vaat nad on küll ise õpetajad, kuid paljud pole endalegi selgeks õpetanud, et riik saab maksta palka vaid maksudest- ja nendest maksudest, mis korjatakse maksumaksjalt, kaasaarvatud maksud "vasakust taskust paremasse taskusse" ehk riigitöötajatelt. Õpetajatele maksab riik palka selle eest, et nad õpetaksid, kasvataksid korralikke maksumaksjaid ja mida suurema haritusega, seda parem riigile ning ringiga õpetajatele endile.
Siin oli kellegi õpetaja "loogika" et paljud õpetajad töötavad alla täiskoormuse ja seda just väiksemates- ja maakoolides. Küsiks vastu: no mida minester rääkis? Aga rääkis seda, mille vastu nüüd õpetajad enda saba söövad, et mitte öelda, streigivad.
Minu arvates vajab haridussüsteem, kui parafraseerida minister Langi, põjalikku "granaati"!
pärnakale
22.02.2012 14:23
Pärnakas võiks ise ka aru saada et ka õpetaja maksab makse ja üldse mitte vähe. Kui sa nii tark oled ja näiteks müüja oled siin, siis me maksame sulle palka kui ostame poest ning kui ehitaja oled, siis ka meie ostame kortereid ja maju, et elada. Ära lihtsusta majandust. On palju rohkem hoobasid kuidas majandust reguleerida, tegemist on poliitikute tahtega ja nende järgi jooksvate ettevõtjatega. Ja kõige nukram selle juures on, et põhiliselt "lõksutavad lõugu" just need ettevõtjad, kes riiklike tellimuste najal elavad, aga ise sisuliselt riigi raha ei kasvata (kaasa arvatud importijad).
Mida siis minister rääkis? Vaat kui sellised mehed "granaadist" räägivad, siis ei ole nende õige koht ministrina, ega ka riigikogulasena. Mujal maailamas oleks selliste lausete eest kohalt maha võetud.
praegu
22.02.2012 10:26
on teist palju kehvemas olukorras inimesi, te jõuate vähemalt oma lastel kõhud täis sööta.
oled kindel?
24.02.2012 08:43
kus sina tead, et minu lapse kõht täis on?
võin öelda, et ei ole. ja ei ole endal ka.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka pensionär seda tööd jääbki teg(16:16 22.02), ???(16:20 22.02), ei huvita(16:51 22.02), vastupidi(08:34 24.02) ja just(08:39 24.02).
ei saa aru.
22.02.2012 10:33
Õeldi ju selgelt ära et käesoleval aastal pole rohkem raha palkade tõstmiseks kusagilt võtta.
Kas on tegu ajupuudega et ikka minnakse streikima?
Või ongi streik lihtsalt streigi pärast, mis sellest et mõttetu?
targutajad
22.02.2012 10:35
see raha ei jääks meie vaestele. Meie sm. annetavad kreeka rikastele selle,kui nii edasiläheb.
ka
22.02.2012 14:21
kas siis küsitakse maksumaksjalt raha Kreekasse viimise kohta, ei küsita, sinna läheb see niikuinii, selle on otsustanud valitsus, kel pole aimugi kuidas oma rahvas tegelikkuse elab. Seda valitsust ei saa välja vahetada, sest erakondade esinumbrid on eluaegsed, nad on omale sellise seaduse teinud. Öelda, et õpetajatele maksavad maksumaksjad palka, siis see pole päris tõsi. Maksud võetakse ilma maksumaksjalt luba küsimata ja maksumaksja ei saa siin midagi muuta...
Riik on üldiselt mäda
22.02.2012 10:36
Olen eelpool kommenteerijatega nõus. Samas on õpetajate palk tõesti väike, kui meie hindasid ja elukallidust teiste EU maadega võrrelda. Ma tahaksin, et minu lapsi õpetavad inimesed oleksid uhked oma ameti üle ja kindlustatud normaalse palgaga!
Õpetajaid ei pane streikima mitte valitsuse kurdid kõrvad vaid neid kaitsev ja esindav ametiühing.
Keskmine palk on õpetajatel 600 Euri kuus. See on kõvasti üle Pärnu keskmise. Õpetaja puhkab suvekuudel mitu kuud, lisaks ekskursioonid, täiendused riigi kulul jms.
Mida peavad tegema need müüjad, pakkijad jt. lihttöölised, kes saavad miinimumpalga lähedast palka? Nad saavad poole vähem, kui õpetajad. Kas nende lapsed on vähem väärtuslikumad või tehakse neile toidupoes allahindlust? Neid on meie riigis 5 korda rohkem, kui õpetajaid. Kes neid kaitseb? Valitsust inimesed ei huvita ja kui siiski, siis vaid, kui maksulaekumiste objektid, kellele valimiste lähenedes tuleb jälle lubama ja valetama hakata.
Kas oodatakse üleüldist streiki või pigem mässu?
Riik ei ole mäda!
22.02.2012 10:52
Peaksin sulle meelde tuletama et riik ei tegele müüjatele, pakkijatele ja teistele lihttöölistele palga maksmisega.
Minu nägemise järgi püüab riik igati ettevõtlust toetada ja on huvitatud majanduse arenemisest ning ka kõrgepalgaliste töökohtade tekkimisest. Eraettevõttes on palgad täpselt nii suured kui edukas see ettevõte suudab olla. Nii et pigem on asi ikkagi iga inimese enda taga kinni.
Sa võid kutsuda inimesi mässama selle pärast et nad on kehva haridusega ja oskavad vaid odavaid töid teha, aga ma ei näe siin mõtet valitsust siunata.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka ei saa aru.(10:33 22.02).
mulle meeldetuletajale
22.02.2012 11:25
Lihtsalt kurvastav on lugeda, et üks mitte eriti tark mees (neid on muidugi veel) on arvamusel, et need kes teevad lihttöid ja ei tule seetõttu siin riigis oma eluga toime, on selle kuidagi ise ära teeninud.
Väljapakutud lahendus on õppimine ja positsioonilt kõrgem töökoht... aga kui lihtne töö on südamejärgi? Kui ei taha olla direktor? Kas kõik peavad?
Mis saab siis, kui kõigil on 2 kõrgharidust ja nad soovivad keskastme ja tippjuhi kohta? Palju raha ju vaja. Kas siis saab juhiks 4-ja 6-e kõrgharidusega? Veel üks mure tekib - keda juhtida!?
Kas sinusugune tarkpea oskab soovitada, et kes neile juhtidele ja firmaomanikule siis väärtuseid looma hakkab? Kes liini taha tööle läheks?
Mille poolest on need inimesed sinu meelest alaväärtuslikud ja miks neid alaväärtustatakse? Häbene veidi, oma tähtsuses ja ülbuses!
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka Riik on üldiselt mäda(10:36 22.02).
ei ole õpetja
22.02.2012 11:40
Hea võrdlus ,kui õpetaja saaks täpselt sama palka nagu lihtööline siis on tõesti midagi väga valesti! Sel juhul peaks õpetajate streik kestma mitu kuud.
töll
22.02.2012 11:56
kuule "ei ole mäda". kustkohast tuleb see raha, mille eest riik õpetajatele palka maksab? ikka nende samade lihttööliste ja neile tööd andvate firmade maksudest. et siis lihttööline saab miinimumi aga kuna neid on palju ja õpetajaid vähem, siis korjab kambapeale piisava summa, et õpetajad rohkem saaksid.
lahendus?
22.02.2012 12:14
No mingu siis need müüjad, pakkijat jt. lihttöölised ise klassi ette lapsi õpetama. Saavad siis ka poole kõrgemat palka.
...
22.02.2012 12:18
Oletada hariduse üle mis saab kui kõrgharidusega inimesi on palju või vähe võib kohvikus. Selge on see, et mida parem (kõrgem) on haridus, siiis inimene hakkabki mõistma, kes ta on, mida ta tahab, kuidas ta elab... Väiksema haridusega inimene on kõige nõus. Targem hakkab otsima võimalusi. Kui Eesti riik ei loo võimalusi, keskkonda ettevõtluseks, elamiseks, koolitamiseks jne. siis kas luuakse keskond (riik) tarkade inimeste poolt või kui on autokraatlik juhtimine ega arvestata, toimub rahvastiku ränne (halvimal juhul). Murrang peab toimuma. Kõik me mõistame, et midagi on vaja muuta, et riik hooliks oma inimestest. Aga siin ei ole see koht. Siin seisavad hetkel enda eest õpetajad. Mõne aja pärast pensionärid, siis raudteelased, siis politseinikud, siis põllumehed jne. jne. Igaüks peaks jälgima oma rida ja aitama kaasa parandamisele. On ka selge, et seda raha sellel aastal ei saada (ka õpetajatel), kuid pöördutakse poliitikute poole, et vaadake mis toimub! Kui õpetajate palkade üle juba nurisetakse, kas jääb poliitikutel märkamata ka teistes valdkondades töötavad inimesed ja ka miinimumpalga küsimus.... Kindlasti nad näevad. Iseasi, kas nad tahavad seda muuta, kuna nende prioriteedid on rahva omadest erinevad (võõrandunud), aga tuletagem siis meelde! Ärgem hakakem omavahel kraaklema.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka ...(10:53 22.02), ...(11:04 22.02) ja ...(11:39 22.02).
to: lahendus
22.02.2012 23:41
Ole sina nii kena ja mine liini äärde tööle , mine kauplusse kassasse, proovi TÖÖD TEHA! Siis unustad oma "raske "õpetajatöö ! Lähed koju rampväsinult,peale 8tunnist ränkrasket tööpäeva!Suvisest, kasvõi 2 -e
nädalasest puhkusest võid mõni aasta unistada, sest asutusel pole võimalik sulle seda anda!TÖÖ tahab tegemist!
Ja kelle käed toovad riiki raha , eks ikka tööliste!Ka lõugadega TÖÖ TEGIJAD saavad sellest oma osa!
Niiet, teie kõrgharitud pedagoogid ,ärge upitage endid püramiidi tippu!
ON HEA ÜTLEMINE:HARIDUS EI ANNA HARITUST!!!
vahva
24.02.2012 08:46
ja samas on sul metsikult pikad tööpäevad. rampväsinud. puhkust ei saa. ning sul on aega kommentaariumis veel sõnagi võtta. uskumatult tubli inimene oled. tahaks kohe kiitust avaldada. kui nüüd teaks, kes sa väga tubli inimene oled. tervitaks sind nimepidi elmaris.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka pensionär seda tööd jääbki teg(16:16 22.02), ???(16:20 22.02), ei huvita(16:51 22.02), vastupidi(08:34 24.02), just(08:39 24.02) ja oled kindel?(08:43 24.02).