Shalomi keskuse aitamine viis ühisgümnaasiumi Strasbourgi

Veste Roosaar
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Euroopa Parlamendi hoone Strasbourgis.
Euroopa Parlamendi hoone Strasbourgis. Foto: AIVAR AOTÄHT/PM/EMF

Euroscola projektis osalenud Pärnu ühisgümnaasium töötas mullu, Euroopa vabatahtliku töö aastal, Shalomi lasteabikeskuses ja võitis reisi Strasbourgi.

Esimest korda 2008. aastal Euroscola projektis kaasa löönud ja Euroopa Liidu teemal edukalt viktoriinis osalenud ühisgümnaasiumi õpilased töötasid 2011. aastal vabatahtlikult kodukoha heaolu nimel. Ühisgümnaasiumi projektiks oli Shalomi lasteabikeskuse aitamine.

„Ettevõtmise eesmärgiks seadsime nõrgemate aitamise ja tahtsime märgata probleeme, mida me igapäevaselt enesele ei teadvusta ega taju,“ selgitas projekti vedanud Kaie Merila.

Nii käis 31 õpilast septembris-oktoobris pea iga päev Shalomi lasteabikeskuse lapsi abistamas, juhendamas ja aitamas neil leida huvialasid. Õpilased korraldasid õpiabi, joonistamisõpetust, käsitöötöötuba, võitluskunstide presentatsiooni, kitarrimängu tunni, lauamängude päeva, majaümbruse koristusaktsiooni, Kihnu kultuuri tutvustuse, viisid koolivaheajal läbi spordipäeva, Ameerika nädala raames tutvustasid kahte Ameerika osariiki ja lõikusid halloween’i kõrvitsat.

Projekti lõppedes võitis ühisgümnaasium reisi Euroscolale europarlamendis Strasbourgis ja nüüd on vabatahtlikuna kodukoha heaolu nimel tegutsenud õpilased preemiareisilt naasnud.

Euroscolal jagati õpilased töögruppidesse, mille teemad olid „Euroopa väärtused maailmas“, „Migratsioon ja integratsioon“, „Keskkond ja taaskasutatav energia“, „Informatsioonivabadus“, „Demoktraatia ja kodakondsus“ ja „Euroopa tulevik“. Euroscolal osales 19 Euroopa riiki.

„Nende üheksa tunni jooksul, mis kohapeal veetsime, räägiti meile parlamendi tööülesannetest, tutvustati hääletamissüsteemi ja töögruppide loomise mõte oli näidata, kuidas käib Euroopa probleemidele lahenduste leidmine,“ kirjeldas Merila.

Õpilastele ja õpetajatele korraldati veel „Eurogame“, kus tuli luua neljast eri rahvusega liikmest tiim. Finaali pääses neli võistkonda ja ühes neist oli ühisgümnaasiumi õpilane, samuti kuulus õpetaja võitnud juhendajate tiimi.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles