Mäletatavasti tegin kaks nädalat tagasi Raplas BodyCombati maratonil oma vasakule põlvele päris korralikult haiget. Olin algul küll ise optimistlik, aga kui paar päeva hiljem tulin poest koju ühel jalal keksides, nii et vasakule jalale eriti toetuda ei saanud, läks mu tuhin üsna kiiresti üle.

Kuigi ideaalis lootsin puhkuse ajal tambi peale panna ja isegi kaks trenni päevas teha, kujunes lõpuks nii, et puhkuse esimesel nädalal ei teinud ma peaaegu üldse mitte midagi. Vahelduseks ainult mõni päev natuke jõuharjutusi kodus.

Konsulteerisin meedikutega ja nood arvasid, et ju on tegu ülekoormusega. Üks arst soovitas lihtsalt aja maha võtta ja valuvaigisteid süüa. Teine omakorda ajas ratast sõitma ja ujuma.

Eelmisel laupäeval jõudsin lõpuks tugevatoimeliste valuvaigistite toel tagasi Tervise Paradiisi Spa & Sport klubi jõusaali. Mind klubis abistava treeneri Jaana Junsoni tehtud kava sain ilusti läbi tehtud, sest praeguses jõusaalikavas mul jalalihaste harjutusi ei ole.

Need peavad saama rohkem vatti BodyPumpi trennis. Sinna jõudsin üle pika aja taas esmaspäeva hommikul.

Sealjuures panin tähele, et tänu nädalasele aja mahavõtmisele oli keha üsna hästi välja puhanud ja mõlemad trennid läksid peaaegu lauluga. Pärast esmaspäevast Pumpi läksin edasi otse jõusaali. Kogu trenni pikkuseks tuli kokku 2 tundi ja 15 minutit. Siis Jaana arvas, et aitab küll mulle selleks korraks. Aga ilmselgelt pean hakkama Pumpis taas raskusi tõstma, sest trenn on muutunud kuidagi kergeks.

Kahjuks avastasin sel nädalal, et kui ma end hommikul kohe trenni ei vea, on puhkuse ajal väga raske end õhtuseks trennikorraks kokku võtta. Pealekauba olen mõnikord hommikuti lihtsalt sisse maganud.

Seega on tulnud otsida alternatiive, sest päris niisama mulle enam logelda ei meeldi. Nii olen teinud mitu korda kodus jõuharjutusi, näiteks tegin ükspäev 120 kätekõverdust ja 15 minutit kõhulihaste harjutusi. Pärast seda läksin neljapäeval Jaansoni rajale jooksma ja lippasin seal oma tänavused esimesed 9,5 kilomeetrit. Päris mõnus oli. Kuigi jooksin valuvaigistiga, järgmisel päeval imekombel põlv väga muret ei teinudki. Laupäeval sain juba nentida, et põlvevalu on hakanud selleks korraks taanduma. Ainult reielihased valutasid jooksmisest veel kaks päeva hiljemgi.

Järgmisel nädalal toimub Pärnumaa esimene tänavune suurem rahvajooks: Rannametsa luitejooks. Enne seda võiks veidi jooksuvormi lihvida.

Mu kehakaalule ei ole vahepealsed nädalad märkimisväärset mõju avaldanud ja kaalunumbrid kõiguvad 85-86 kg juures. Enesetunne on hea kerge ja nagu üksikud trennid on näidanud, peaks vorm päris hea olema.

Sel nädalavahetusel on lihavõtte- ja ülestõusmispühad, mis on Jaana sõnade kohaselt söögi poolest aasta ühed tervislikumad tähtpäevad. Muna kõrval on kevadpühal soovitav süüa palju tervislikku kohupiima.

„Olenemata valmistusviisist, on muna kasulik,“ selgitas Jaana. „See sisaldab kasulikke Omega 3 rasvhappeid ja vahelduse mõttes võiks proovida ära nii vutimunad, mida peetakse infarktiennetajateks, kui jaanalinnu muna, mida jätkub paljudele.“

Kõik kohupiimast valmistatud pashad või koogid on kehale head energiaallikad, teadis Jaana. „Kui lisada veel võimalus end mõnuga välja magada ja teha üks värskendav jalutuskäik, peaks kevadväsimus olema peagi seljatatud,“ märkis ta.