Uue ringraja avavõistluseni on jäänud napilt päevi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Halli sõnul mahub 16 meetri laiusele stardisirgele lahedalt üle 30 auto.
Andres Halli sõnul mahub 16 meetri laiusele stardisirgele lahedalt üle 30 auto. Foto: Urmas Taul

Audru ringraja arendaja, MTÜ A2 Racingu juhatuse liige Andres Hall teatas, et esimene võidukihutamine uue näo saanud rajal tuleb septembri esimesel nädalavahetusel.

“Ringrada oma asfaltkatte ja piirdeaedadega on põhimahus valmis, jäänud on veel väljasõidualasid teha ja äärekive valada,” rääkis Hall. “Kauaoodatud esimene võidusõit tuleb juba 1. ja 2. septembril. Muide, minu ammune unistus on äärekivid värvida sinimustvalgeks ja nii teemegi. Selle mõtte sain, kui käisin tutvumas Hollandi ja Saksamaa ringradadega, kus nägin rahvusvärvides äärekive.”

Kas ringraja avavõistlusel näeme kihutamas nii mootorrattureid kui autosõitjaid?

Avavõistlusel sõidavad ringrajal mootorratturid Eesti meistrivõistluste etapil. Nädal hiljem korraldab Erki Sport siin kahel päeval superkrossisarja sõite, kuhu peale krossiautode on oodatud mitme masinaklassi ringrajaautod ja toimuma peaksid samuti Volgade võidukihutamised.

15. ja 16. septembril näevad tehnikaspordi fännid nii autode kui mootorrataste ringrajasõidu Eesti meistrivõistluste etappi. Autosõitjatele läheb see võistlus Balti meistrisarja arvestusse.

Millal kogu ringrajakompleks valmis saab?

Boksihoone ehitus ringraja stardisirge ääres on veel algusjärgus ja peab praeguste plaanide kohaselt valmis saama umbes kolme ja poole kuu pärast. Usun, et kogu ringrajakompleks valmib lõplikult novembris.

Mida ütlete ringrajale mahapandud asfaldi kohta?

Asfaltimine õnnestus hästi. Küsimusele, kas me kasutasime spetsiaalset ringrajaasfalti, vastan eitavalt. Maailma auto-motoringrajad on kaetud eri asfaldisortidega sõltuvalt sellest, mida projekteerimisel oluliseks on peetud.

Audruringile pandud SMA-segu kasutatakse väga suure liikluskoormusega maanteedel. See asfaldisegu sisaldab ainult graniitkillustikku, mis muudab teekatte väga vastupidavaks soolale ja naastrehvidele. Päris kindlasti ei luba me rajale naastrehvidega autosid.

Minu senised sõidud eri autodega on näidanud, et uus asfalt ei ole libe, kuigi ta on pealt veel bituumenine. Ilmselt pidamisomadused veel muutuvad, kui bituumenikiht maha kulub, nii et selle pärast muretseda pole tarvis.

Miks on raja ümber nii palju metallist võrkaedu?

Välimine võrkaed ehk niinimetatud piletimüügiaed piirab kogu territooriumi ja selle taha lastakse värava kaudu inimesi, kes ostavad pileti või kellel on sinna pääsuks mingi muu õigus. Sisemine võrkaed on aga püstitatud selleks, et raja äärde võistlust vaatama tulnud inimesed ei satuks rajale ega tekitaks seal ohtlikke olukordi.

Kolmas, kõige sisemine aed on põrkepiire, mis takistab rajalt välja sõitnud mootorrataste või autode paiskumist publiku sekka.

Millised on magusamad kohad võistluse jälgimiseks?

Publikuala on kogu ringraja ulatuses väljaspool rada. Kasutatavad on kõik senised vaatamiskohad vana stardisirge ja tagasirge ning rahvasuus kiire looga juures.

Uue stardisirge lõpus olevast künkast saab suure tõenäosusega populaarne vaatamiskoht, sest selle juures tagasipöördel hakkab võistluste ajal ilmselt nii mõndagi põnevat juhtuma.

Atraktiivseks vaatamiskohaks kujuneb arvatavasti stardi-finišialas boksi katus. Hoone on projekteeritud selliselt, et katusele saab paigaldada nii telke kui teisaldatavaid tribüüne. Seega saab katuseala kasutada nii VIP-tsooni kui tavalise vaatamiskohana.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles