Pärnu Raeküla koolis katsetatakse tundides dokumendikaamerat: uudne õppimise ja õpetamise viis lubab kokku hoida suure hulga paberit, samuti saavad õpilased tunnis hakkama õpikuta.
Raeküla kool katsetab õpikuta õppimist
Raeküla kooli direktor Liilia Oberg rääkis, et tiigriprojekti toel muretseti õpetaja Kersti Koppelile dokumendikaamera koos projektori ja sülearvutiga. Õpetaja nõustus proovima, kuidas on õpetada loodusõpetust ja matemaatikat, ilma et õpilastel oleks õpik nina all.
“See mõte tekkis, kui nägin kevadel, milliste virnade kaupa visatakse ära töövihikuid. Me kasutame nii palju paberit, kuigi on tehnikasajand,” rääkis Oberg.
Kersti Koppel demonstreeris 5. klassi tunnis, mismoodi dokumendikaamera töötab. Tunni alguses salvestab õpetaja tosin eri slaidi kaamera mällu ja asub neid siis tunnis tahvlil järgemööda näitama.
Ka ei ole vaja õpetajal tahvlile ülesandeid ümber kirjutada, sest õpilane kutsutakse vastamiseks dokumendilugeja juurde, kus ta lahendused kirjutab. Kogu tema tegevus projitseeritakse tahvlile ja tervel klassil on võimalik seda jälgida. Samuti saab tahvlil esitada õpilase kodutöö.
Dokumendikaamera puhul on tegu kõrge resolutsiooniga kaameraga, mille abil annab hetkega muuta füüsilise objekti digitaalseks pildiks.
Iga nähtava või katsutava objekti saab muuta digitaalseks videoks või seisvaks pildiks ja projitseerida interaktiivsele tahvlile. Seadmete kooslus pakub piiramatult mooduseid interaktiivseks õppimiseks, võimaldades jäädvustada pilte ja videoid.
Tundi jälgides võis täheldada, et õpetaja valdab kaamerat kenasti ja on tulvil optimismi ning lastelegi meeldib uudne meetod. “Kevadel teeme kokkuvõtteid ja vaatame, kuidas see tehnika on ennast õigustanud,” lausus Oberg.